Assalamua’laikum.

Nak Kuruskan Badan? Inilah 5 Cara Bakar Kalori Dengan Cepat. Bukan setakat nak kuruskan badan, kempiskan perut, kecilkan peha. Ia lebih dari itu. Bila badan lebih ringan, inshaaAllah mudah-mudahan membantu kualiti ibadah kita. Minda juga bertambah aktif. Keyakinan diri pasti bertambah. Ambe kongsikan 5 cara untuk kita bakar 300 kalori hanya dengan aktiviti di rumah. Tak perlu pergi gym! Jangan lupa, tonton video senaman kuruskan badan (lebih spesifik bahagian perut) di bawah. Selamat membaca tips kuruskan badan di rumah.

5 cara bakar 300 kalori di rumah dengan cepat

Panduan Rahsia Diet Atkins Turunkan Berat Badan 4kg Seminggu! Teknik Bakar Lemak Dengan Pantas. Berkesan Tanpa Ubat Tanpa Berlapar! Ada ke panduan macam ni? Takpe. Teruskan pembacaan anda dengan 5 tips PERCUMA kuruskan badan di bawah serta tambahan bonus video kuruskan badan.

cara bakar lemak perut pantas Nak kurangkan berat badan? Nak kurus sikit demi sikit? Lemak kat perut dah makin mengganas? Kenalah buat aktiviti untuk bakar kalori. Dengan beberapa aktiviti mudah yang biasa kita buat di rumah, mungkin dengan sedikit tambahan masa (macam main bola sepak pulak daa), kita mampu membakar hampir 300 kalori dengan cepat dan mudah.

1. Main lompat tali. Biasa main tali skipping tak? Senang-senang kita boleh bakar 300 kalori dengan main lompat tali selama 30 minit. Caranya, lompat 5 minit, rehat seminit. Lompat lagi 5 minit, rehat seminit. Sambung sampai habis 30 minit. Kalau rajin lagi, hentamlah sejam. Jangan pengsan sudahlah. Takde tali skipping, pakai tali rafia pun boleh! Kalau rajin, buat tiap-tiap hari.

2. Menari/senaman aerobik. Tak tahu nak mulakan senaman kuruskan badan? Senaman bakar kalori? Sila guna youtube. Berlambak video aerobik asas yang ada. Cari tarian/senaman aerobik bawah 40 minit untuk bakar 300 kalori. Cuba dulu ikut rentak cikgu aerobik tu. Mula-mula memang payah nak ikut, maklumlah macam-macam gaya kena buat. Badan pun keras semacam, cuba dulu. Pasti badan berpeluh-peluh dibuatnya!

3. Buat-buat rajin susun perabot rumah. Ok, yang ni bukan tiap-tiap hari nak kena buat, tapi dah kalau ada ‘penyakit’ suka susun perabot, silakanlah. 300 kalori boleh dibakar dengan cepat bila kita buat aktiviti alih dan susun perabot ni. Biasanya ia akan ambil masa kurang sejam. Kalau mainan anak-anak bersepah, itu pun boleh dijadikan aktiviti bakar kalori juga,kan?

4. Main naik turun tangga. Nak lagi best, sengajakan diri anda tertinggal barang kat tingkat atas (kalau rumah dua tingkatlah). Buatlah kerja naik turun tangga ni selama lebih kurang 30 minit untuk bakar 300 kalori. Nak lagi bagus, habis main naik turun, mop terus tangga tu sekali. Bakar lagi beberapa ratus kalori. Oh, indahnya!

5. Ubah gaya tengok tv. Kalau sebelum ni, pantang jumpa tv kita terus baring tak bangun-bangun. Cuba kita ubah dengan bangun setiap kali iklan. Iklan kat tv memang banyak, kan? Jadikan rutin untuk sentiasa bergerak. Jangan amalkan makan jajan/cekedis waktu tengok tv. Boleh?

Sekian dulu cerita ambe tentang 5 cara mudah dan cepat untuk anda bakar 300 kalori hanya dengan melakukan aktiviti di rumah. Boleh baca nota tambahan petua kuruskan badan di bawah;

“Video Senaman kuruskan badan di rumah”

Jom tonton video senaman kuruskan badan. Kat rumah pun boleh kita buat tau. Jom kita sama-sama amalkan. Bermula sekarang sebelum kita semakin tambah lemak degil di perut!

Tak puas hati? Perlukan bantuan dan nota tambahan untuk kuruskan bahagian badan lain? Saya amat syorkan panduan berikut untuk mereka yang hanya benar-benar serius nak kuruskan badan.

Download Rahsia Teknik Bakar Lemak Dengan Pantas Sekarang

Lagi petua, tips dan cara kuruskan badan, kempiskan perut dengan selamat tanpa ubat. Jom baca dan berkongsi dengan rakan-rakan. Tekan butang LIKE dan SHARE =)

  • Diet Ikut Jenis Darah

@hafizmd – Nak Kuruskan Badan? 5 Cara Bakar 300 Kalori Dengan Cepat! Adakalanya, penimbang macam tipu jer…hahahaha

Nota: Kalori berdasarkan seorang wanita yang berat badannya 59kg.

Published by Hafizmd

Artikel ditulis berdasarkan pengalaman peribadi dan juga melalui pembacaan. Sebarang kehilangan, kerosakan dan komen pembaca adalah tanggungjawab anda. Dapatkan bantuan pakar berkaitan jika memerlukan khidmat nasihat yang tepat. Jika entri ini bermanfaat, mohon 'Like, Tweet & G+' kepada rakan anda. Terima kasih dan selamat membaca.