Video Senaman Kuruskan Badan Bakar Lemak Di Perut

Assalamua’laikum. Video Senaman Kuruskan Badan Bakar Lemak Di Perut. Jom kita layan video yang saya rasa mudah, sesuai tak susah sangat, dan insyaAllah berkesan untuk turunkan berat badan. Jom bakar lemak kat perut “belly fat” masing-masing dengan ikut video 5 minit 37 saat ni.

Macam mana? Boleh ikut tak? Jangan terburu-buru. Buat sikit-sikit. Buat permulaan, berhenti bila perlu dan sambung kembali. Otot perut mungkin akan rasa tegang. Itu petanda video senaman kuruskan badan ni mula menunjukkan hasil.

Tips kuruskan badan di rumah tanpa alat senaman

Ok. Kali ni itu ajerlah. Tak perlu tulis panjang-panjang untuk tips kuruskan badan. Paling penting, kuatkan tekad, bulatkan azam dan buat. Jangan fikir lama sangat untuk bermula. Nanti semua tak menjadi.

Selamat berusaha dan semoga anda berjaya turunkan berat badan tanpa memerlukan alatan senaman!

4 Teknik Rangsang Leptin Untuk Mudah Kuruskan Badan!

Assalamua’laikum.

Teknik mudah kuruskan badan? Mana ada. Semuanya nak kena usaha. Tiada perkara yang mudah tanpa usaha, tanpa penat lelah, tanpa berpeluh, tanpa dipandang pelik, tanpa perlu berkorban, tanpa perlu menahan godaan. Ini semua asam garam yang akan bertukar menjadi kenangan manis buat mereka yang berjaya turunkan berat badan walaupun hanya 1kg sebulan. Ianya tetap satu kejayaan!

Rangsang Hormon Leptin Untuk Mudah Kuruskan Badan?

Apa itu hormon leptin? Pendek cerita, hormon leptin ni dihasilkan oleh tisu-tisu lemak. Fungsi? Leptin ni mengawal aturan pengambilan makanan dan berat badan kita. Bila sebut jumlah pengambilan makanan, maknanya termasuklah¬† rasa kenyang dan lapar serta selera makan. Berat badan –> antaranya metabolisma badan dan kadar tenaga yang diambil untuk fungsi tubuh. (Sumber: Hormon Leptin)

Apa jadi bila hormon leptin tinggi atau rendah dalam darah? Bila leptin rendah, kita cepat rasa lapar. Bila tinggi/cukup dalam sistem, kita rasa ok jer.

Orang obes takde hormon leptin ke? Ada. Banyak, tapi oleh sebab leptin seakan “ditindas/dikunci” oleh lapisan lemak tebal menyebabkan leptin tak dapat berfungsi dengan baik. Menyebabkan mereka yang ada masalah berat badan berlebihan, akan cepat rasa lapar dan makan pun berselera.

Bagaimana nak rangsang hormon leptin dalam badan untuk bantu mudah kuruskan badan? Saya kongsikan 4 cara di bawah sebagai usaha untuk turunkan berat badan.

Asas untuk baiki tindakbalas hormon leptin dalam badan kita ialah dengan membakar lebih banyak lemak!

1. Jangan malas bergerak!

  • Buat senaman kardiovaskular. Contohnya berjalan selama 30 minit. Kenalah konsisten dan insyaAllah, kadar metabolisma badan kita juga turut meningkat!
  • Buat senaman bebanan. Senaman ni memang bakar lemak dan kalori serta kuatkan otot-otot badan. Boleh lihat mereka yang ke gym, memang boleh berjaya kuruskan badan. Semakin banyak otot yang dapat kita bina, makin bagus metabolisma badan kita. Jadi, automatik hormon leptin boleh berfungsi dengan baik. Barulah mudah kuruskan badan!

Klik SINI –> Download Panduan Bakar Lemak dengan Pantas & Berkesan Tanpa Ubat!

cara senaman mudah kuruskan badan
Rajin atau malas? Mudah nak kuruskan badan?

2. Banyakkan makan buah dan sayur dalam menu kita!

  • Bagus makan buah dan sayur sebab apa? Sebab kaya dengan phytonutrients (cth: carotenoid and flavonoid) yang boleh menjadi agen membantu kerintangan badan kita terhadap leptin. Tak faham? Takpe. Janji rajin makan buah dan sayur! hohoho….
  • Nak makan buah/sayur apa? Senang jer. Makan betik, lobak, bayam, tomato (kaya karotenoid). Geng berries (blueberry, ceri, buah citrus, bawangm coklat gelap <— kaya flavonoid) Nampak tak? Nak kuruskan badan bukan mudah, kena makan sayur dan buah. Ni culas makan sayur…hehehe

3. Tambah sumber Omega-3!

  • Ini lemak baik. Makanlah ikan, sayuran berdaun hijau, adik-beradik kekacang. Jangan gelojoh sangat. Makan sederhana jer. Nanti tak pasal-pasal, bertambah berat badan sebab makan berlebihan!

4. Ucap selamat tinggal kepada makanan segera dan makanan siap proses!

  • ¬†Kenapa? Mudah jer. Sebab makanan siap proses (tak kisah dalam tin atau botol), biasanya dah dibubuh garam, gula, bahan pengawet, bahan pewarna dan macam-macam lagi bahan kimia. Semua benda ni boleh kacau hormon leptin punya tindak balas. Jadi, paling bagus, kita cuba masak sendiri. Kita boleh kawal berapa sudu garam dan gula nak letak. Betulkan?

Teknik lain untuk kuruskan badan? Boleh dapatkan panduan di bawah:

Klik SINI –> Download Panduan Bakar Lemak dengan Pantas & Berkesan Tanpa Ubat!

Inilah 4 teknik yang kita boleh buat dengan mudah, pantas dan tanpa perlukan kita melabur dan melebur banyak sangat kosnya. Betik baru berapa ringgit berbanding ubat kurus di pasaran. Kalau nak beli juga ubat kurus, belilah. Takde orang larangpun. Pilihan masing-masing. Omega-3 tu, kalau payah sangat, belilah supplemen yang ada di pasaran. Berlambak tinggal nak beli jer.

Kata nak mudah kuruskan badan,kan? Akhir kata, bersamalah kita menjaga nikmat kesihatan yang Allah pinjamkan kepada kita. InsyaAllah, dengan badan yang sihat, mutu ibadah kita kepada Allah lebih terbaik dan tinggi mutunya! InsyaAllah.

@hafizmd – Terima kasih membaca 4 Teknik Rangsang Leptin Untuk Mudah Kuruskan Badan!

Nak Ramping? Nak Buang Sikit Perut Boroi Tu? Ikut 3 Tips Ini Tanpa Banyak Songeh!

Assalamua’laikum.

Sape yang nak pinggang ramping? Sape yang nak kuruskan badan? Majoriti semuanya tak nak perut gelebeh sana-sini. Perut boroi tanpa kawalan. Tapi, mungkin juga ada suami/isteri yang tak nak pasangannya nampak ramping sangat. Takut katanya. Nanti ada mata-mata buaya juling dibuatnya! Bagi yang ada azam baru tahun 2014 ni untuk kuruskan badan mahupun turunkan berat badan, elok benar baca betul-betul 3 peraturan yang korang wajib ikut. Itupun kalau nak kurangkan berat badan sekilo dua. Continue reading “Nak Ramping? Nak Buang Sikit Perut Boroi Tu? Ikut 3 Tips Ini Tanpa Banyak Songeh!”

Nak Kuruskan Badan? Jangan Culas Kira Kalori Harian

Assalamua’laikum.

Nak Kuruskan Badan? Kira kalori! Nak kuruskan badan bukannya mudah kalau tak kena caranya. Silap haribulan, bertambah berat badan. Lagi tertekan jadinya. Bila emosi tak berapa nak betul, mulalah menjadikan makanan sebagai terapi pengubat kecewa, badan tak kurus-kurus! Antara perkara penting kalau nak dapatkan bentuk badan langsing, perut tak boroi, peha tak berselulit, dan paling best dapat tunaikan ibadah dengan kualiti yang lebih tinggi ialah JUMLAH KALORI YANG KITA AMBIL SETIAP HARI. Continue reading “Nak Kuruskan Badan? Jangan Culas Kira Kalori Harian”