HAFIZMOHD.COM

Personal, Kerjaya & Affiliate

5 Teknik Tidur Cara Pro!

Assalamua’laikum. Tips tidur berkualiti? Inilah dia tips tidur cara pro? Tidur mesti cukup. Berapa jam kita perlu tidur? Kuantitinya tak sama antara kita semua. Ada yang perlu 6 jam setiap hari. Ada yang hanya perlukan 3-4 jam sehari. Memang tak sama. Kuantiti dan kualiti secara asasnya mempengaruhi kesihatan dan kesegaran tubuh badan kita. 5 Teknik […]

5 Cara Mudah Bakar Kalori Untuk Suami!

Assalamua’laikum. 5 Cara Mudah Bakar Kalori Untuk Suami! Edisi khas untuk encik-encik suami. Dah nama ketua keluarga, kenalah tunjuk contoh modal insan terbaik. Barulah boleh mulakan gaya hidup sihat dalam keluarga kita. Jangan kita suruh anak kita joging, tapi kita pantang ada masa terluang, encik suami tidur jer! Macam mana nak kurangkan berat badan sekilo […]

Nak Ramping? Nak Buang Sikit Perut Boroi Tu? Ikut 3 Tips Ini Tanpa Banyak Songeh!

Assalamua’laikum. Sape yang nak pinggang ramping? Sape yang nak kuruskan badan? Majoriti semuanya tak nak perut gelebeh sana-sini. Perut boroi tanpa kawalan. Tapi, mungkin juga ada suami/isteri yang tak nak pasangannya nampak ramping sangat. Takut katanya. Nanti ada mata-mata buaya juling dibuatnya! Bagi yang ada azam baru tahun 2014 ni untuk kuruskan badan mahupun turunkan […]

Nak Kuruskan Badan? Jangan Culas Kira Kalori Harian

Assalamua’laikum. Nak Kuruskan Badan? Kira kalori! Nak kuruskan badan bukannya mudah kalau tak kena caranya. Silap haribulan, bertambah berat badan. Lagi tertekan jadinya. Bila emosi tak berapa nak betul, mulalah menjadikan makanan sebagai terapi pengubat kecewa, badan tak kurus-kurus! Antara perkara penting kalau nak dapatkan bentuk badan langsing, perut tak boroi, peha tak berselulit, dan […]

Jangan Nak Layan Emosi Sangat! Nanti Gemuk….

Assalamua’laikum. Macam-macam isu sekarang ni yang boleh buat kita sedih, kecewa, gumbira dan dalam masa yang sama, tertekan. Isu paling hangat yang hero-hero bincangkan terutamanya di facebook, pastinya isu nasional tentang kenaikan itu dan ini. Minyak dah naik, GST ada yang dah mula buat dan bersedia untuk dirasai bersama, tol dengar khabarnya akan naik juga. […]

Manjakan Rambut Anda Dengan Rose Hair Perfume!

Assalamua’laikum. Kadang-kadang, jarang-jarang tapi bukannya selalu. Gatal kepala tu ada mai jugaklah. Nak kata ada kelemumur, takdelah pulak jatuh-jatuh atas baju macam dalam iklan kat tv tuh. Agaknya kulit kepala kering kot, itu yang ada rasa nak keruk-keruk jer. Tapi, kalau selalu keruk, boleh rosak kulit kepala. Betul tak? Silap haribulan, boleh botak kepala jadinya! […]

Jangan Buat 3 Benda Ni Kalau Nak Kuruskan Badan!

Assalamua’laikum. Nak kurus bukan senang, nak tambah berat badan…itu sonang! Susah hati sikit, kita hilangkan tension┬ádengan makan banyak-banyak. Ada kerja bertimbun, kita hilangkan tekanan sekali lagi dengan pelahap makanan. Siap ada bekal jajan lagi atas meja. Sedar tak sedar, perut sendiri jugak yang disalahkan. Serius, nak kuruskan badan ni bukan senang kalau kita takde semangat […]