Tips Kuruskan Badan Makan Jagung Rebus?

Assalamua’laikum. Tips kuruskan badan dengan makan jagung rebus. Boleh kurus tak? YES kalau kena caranya. Snek jagung rebus contohnya. Jom baca tips kuruskan badan.

tips kuruskan badan dengan jagung rebus
tips kuruskan badan dengan jagung rebus

Tips kuruskan badan yang mudah tapi mencabar!

Nak kuruskan badan ni, kalau tak kuat nekadnya memang payah nak turunkan berat walaupun 500 gram. Ikut kata pakar, lagi berat badan kita lagi mudah kita nak turunkan berat badan. Bila badan dah mula slim, makin payah nak turunkan berat badan sebab lemak-lemak degil dibahagian tertentu dan dibakar dengan baiknya.

Ada 2 tips mudah untuk kuruskan badan dengan hanya menulis tapi sukar jugalah untuk dibuat. Saya kongsikan juga untuk korang yang sedang mencari-cari penawar untuk kuruskan badan 500 gram seminggu.

2 tips kuruskan badan ni bergantung pada 2 perkataan sahaja iaitu “KURANG” & ” PILIH”.

1. Kurangkan makan makanan di bawah yer.

  • Kurangkan makan daging yang berlemak
  • Kurangkan minum/makan susu lemak berkrim disukai ramai
  • Kurangkan minum air bergas (air berkarbonat). Berhenti terus lagilah bagus.
  • Kurangkan makan/minum yang manis-manis.

2. Pilih makanan/minuman;

  • Berserat macam oat untuk rendahkan kolesterol
  • Sayur hijau dan buah-buahan lebih banyak dalam menu harian berbanding nasi
  • Snek yang sihat seperti jagung rebus
  • Minuman yang kurang manis
  • Kurang melantak makanan yang ditambah terlalu banyak perasa, pewarna, pengawet dan yang sama waktu dengannya.

Tips ni memang dah banyak kali kita baca. Banyak kali juga saya tulis. Selagi ianya tidak menjadi amalan, selagi itulah kita wajib tulis, baca dan kuatkan tekad untuk amalkan tips kuruskan badan ni. Jagung rebus tu salah satu snek pilihan paling mudah nak buat kat rumah. Beli jagung, rebus dan letak garam sikit. Siap!

Akhir kata, kalau nak kuruskan badan berapa puluh kilo sekalipun, mestilah kuat tekad dan lagi bagus kalau ada rakan-rakan yang sokong usaha kita ni. Lagi bagus, ada yang tolong pantau dan buat sama-sama.

“Nak kurus sejuta daya, nak gemuk sekelip mata” dan jangan lupa untuk berdoa dan pohon kepada Allah. Badan sihat, kualiti ibadah lebih terbaik hendaknya!

@hafizmd – Tips kuruskan badan makan jagung rebus. Sedapnya jagung kat Cameron Highland!

Published by Hafizmd

Artikel ditulis berdasarkan pengalaman peribadi dan juga melalui pembacaan. Sebarang kehilangan, kerosakan dan komen pembaca adalah tanggungjawab anda. Dapatkan bantuan pakar berkaitan jika memerlukan khidmat nasihat yang tepat. Jika entri ini bermanfaat, mohon 'Like, Tweet & G+' kepada rakan anda. Terima kasih dan selamat membaca.