Petua Mudah Hamil Edisi Khas untuk Suami!

- 4 April 2014Kesihatan

Petua mudah hamil untuk isteri..Ingin hamil anak pertama perlukan kesihatan suami isteri yang baik. Baca petua mudah hamil jom!

doa mudah hamil nabi zakaria Iyolah bang. Hamil mahupun mengandung ni kan urusan usahasama. Takkan nak biarkan isteri ajer yang bersungguh-sungguh makan itu ini, urut sana sini tapi suami tak buat apa-apa usaha. Mana aci. Betul tak? Suami isteri, dua-dua kena usaha disamping sentiasalah berdoa pada yang Maha Pemberi Rezeki.

Petua mudah hamil edisi untuk Suami!

Edisi khas ni bakal menampilkan 4 petua mudah hamil untuk suami amalkan dalam usaha meningkatkan kualiti dan keaktifan sperma korang. Jadi, takde alasan dah suami tak nak buat. Ala, nak anak kenalah usaha. Tak usaha, mana nak dapatkan?

Usah sembang panjang sangat, suami semua dah tak nyabor nak beramal yer? Sabor….jangan gelojoh sangat! hahaha….

1. Makan makanan yang kaya vitamin C. Sayur dan buah. Makan buah dulu sebelum korang hadap nasi. Nasi jangan lupa ambil sayur-sayuran hijau sekali. Kalau korang seorang perokok, keperluan antioksida (vitamin C) lagi tinggi. Ada yang cakap, “eh..aku dah 20 tahun hisap rokok…elok jer subur.” Ok fine… Bersyukurlah kepadaNYA.

2. Makan zat besi banyak-banyak. Contohnya seafood, telur kuning, daging dan lain-lain sumber. Barulah kuat macam besi! hohoho…

3. Tambah sumber vitamin D dan kalsium dalam menu korang. Contohnya sayur hijau brokoli. Brokoli tinggi sumber kalsiumnya selain susu.

4. Makan makanan tinggi sumber protein untuk tingkatkan penghasilan hormon, baiki sel tisu rosak, penambahan sel darah merah. 3 benda ni penting woo! Udang dan soya antara sumber protein yang bagus untuk seorang suami. Kalau suka susu soya, boleh cuba susu soya hitam Yeo’s!

Sekian dulu 4 petua mudah hamil edisi khas untuk suami. Lepas ni, bolehlah beramal dan jangan lupa juga amal doa Nabi Zakaria di atas. Doa pastinya senjata utama kita mengharapkan apa jua daripada Allah swt.

Masih bujang? Boleh juga beramal. Jiran ambe pesan, “Sediakan payung sebelum hujan, tajamkan ilmu sebelum berperang!”

@hafizmd – Selamat membaca, selamat beramal. Moga entri ni ada kebaikan untuk mereka yang masih berusaha mendapatkan cahayamata yang pertama. Jangan lupa untuk baca enti ni: Adab Hubungan Suami Isteri. Ameen.

{ 45 comments… read them below or add one }

Ismail N April 4, 2014 at 8:09 am

Kawe anak dah 5 ehhh.. Ada petua susah hamil ke bro? :D
Baca entri terkini Blogger Ismail N´s: Siapa Mahu Saya LIKE Facebook Page Anda?

Reply

hafizmd April 4, 2014 at 9:10 am

keh3…terlampau subur..apa petua abang ismail? hehe =)
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Petua Mudah Hamil Edisi Khas untuk Suami!

Reply

Hairul Azni April 4, 2014 at 11:25 am

Haha..memang terbaik bro Ismail N..
Baca entri terkini Blogger Hairul Azni´s: Petua Hilangkan Sakit Tekak Cara Tradisional

Reply

Denaihati April 4, 2014 at 11:44 am

selamat mencuba, tak susah tu, bukannya nak berdiet, semuanya sedap-sedap…
Baca entri terkini Blogger Denaihati´s: Diego Garcia rahsia dunia

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:30 am

semuanya mmg sedap2..kalau diet cara biasa…boleh makan tpi kena beringat..

kalau diet atkins..semua ni boleh tgk jerlah..hehe

Reply

Moms Avenue April 4, 2014 at 11:52 am

Betul tu.. jangan nak serahkan bulat-bulat pada isteri je kan.. dah nama anak hasil kasih sayang ibu DAN bapa.. kikiki
Baca entri terkini Blogger Moms Avenue´s: Mengenal Pasti Ovulasi; Cara Mudah Untuk Hamil

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:29 am

hehe..betul tu..sama2lah kena usaha…

Reply

Melastik Bintang April 4, 2014 at 2:46 pm

zat besi memang aku suka makan…. nak nak lagi kuning telur….
Baca entri terkini Blogger Melastik Bintang´s: Komuniti Sukan Blogger Malaysia

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:29 am

kuning telur mmg sedap..tp ada had juga tu..hoho

Reply

ajumohit April 4, 2014 at 5:44 pm

alhamdulillah perkongsian yang baik utk mereka yang menginginkannya. Buat masa ni ambe cukup 3 orang ni hehehe
Baca entri terkini Blogger ajumohit´s: Kek Cheese Meleleh-leleh

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:05 am

buat masa ini..ok…hehe

Reply

titan April 4, 2014 at 7:13 pm

okehh..kena baca la nanti.
Baca entri terkini Blogger titan´s: Jobdirumah Payment – Kali ke 106, 107 dan 108

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:05 am

sila amalkan sekarang..nak2 hang yg sampai nak pasang 4…hehehehe

Reply

Anak Askar Pencen April 4, 2014 at 9:51 pm

Selain itu, si ayah juga perlu mengekalkan kecergasan di tahap optimum supaya dapat mengekalkan momentum… Err.. Haha.. Paham-paham sendiri la yer.

Apa pun, bersenam itu memang bagus terutamanya waktu tengah malam dan sebelum Subuh.
Baca entri terkini Blogger Anak Askar Pencen´s: Pemodal Asing disusukan, Anak Sendiri ditinggalkan di tepi Jalan

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:04 am

kalau tak faham jugak..tak tahulah…hohoho

Reply

Khir Khalid April 4, 2014 at 10:29 pm

Semoga membantu kpd mereka yg memerlukan… aamiin..
Baca entri terkini Blogger Khir Khalid´s: Jalan-Jalan Ke Kota A Famosa, Melaka.

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:03 am

ameen..itulah objektifnya

Reply

Ustazah Ain April 4, 2014 at 10:43 pm

Info bagus ni, dah lama tak jaga baby
Baca entri terkini Blogger Ustazah Ain´s: Kek Pelangi Lembut dan Sedap

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:03 am

bau baby wangikan?

Reply

mohd yazed April 5, 2014 at 8:37 pm

boleh pinjam entri nie untuk dikongsikan bersama pembaca di blog TPK nie..mohon kebenaran admin ye…
Baca entri terkini Blogger mohd yazed´s: Mari Kenali Penyakit Tibi

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 11:01 am

Silakanlah. Moga ada kebaikan utk pasangan yg masih berusaha utk hamil =)

Reply

Stuwie April 6, 2014 at 1:15 am

Dah setahun jugak kami berusaha nih.. belum ada rezeki lagi

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 10:59 am

Moga tahun ni ada berita baik..ameen

Reply

Hafizul April 7, 2014 at 12:51 pm

Terima kasih kongsikan..leh la tambah ilmu bab ni..hehe
Baca entri terkini Blogger Hafizul´s: Dengki Itu Bagus Sebenarnya

Reply

Hafizmd April 8, 2014 at 10:50 am

sila tambah dan berkongsi juga…hehe

Reply

Irwan Alessa April 9, 2014 at 3:20 pm

Hahahaha agak kurang sesuai untuk aku fahami.. apa pun nice tips.. orang bujang lagi ni, hoho
Baca entri terkini Blogger Irwan Alessa´s: 5 Sebab Usahawan Perlu Juga Memiliki Blog

Reply

hafizmd September 27, 2015 at 3:57 pm

masih bujang lagi ke bro?
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Cara Mudah Lulus Pinjaman Loan Rumah dengan Bank

Reply

suri April 13, 2014 at 2:25 am

ayoha jom kita kerja kuat eh..kekeke…:) usaha dan rezeki semua itu perlu ada. terima kasih bro
Baca entri terkini Blogger suri´s: Nuffnang’s 7th Birthday Bash 2014

Reply

hafizmd September 27, 2015 at 3:57 pm

usaha mesti ada
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Cara Mudah Lulus Pinjaman Loan Rumah dengan Bank

Reply

Alynn April 16, 2014 at 3:18 pm

amboiii…jom amalkan yer…betul kata suri kene keje kuat..ececcece
Baca entri terkini Blogger Alynn´s: Vitamin E Untuk Suami Yang Layu (18 SX)

Reply

Hafizmd April 16, 2014 at 9:24 pm

keh3..usaha mesti kuat =)

Reply

Ezlaila July 17, 2014 at 12:35 pm

Petua yang amat mudah diamalkan buat para suami yang mendambakan cahaya mata. Terima kasih atas perkongsian ini.
Baca entri terkini Blogger Ezlaila´s: 10 Strategi Tak Terkalah Untuk Berhenti Merokok

Reply

hafizmd September 27, 2015 at 3:58 pm

Ameen. InsyaAllah hasilnya ada.
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Cara Mudah Lulus Pinjaman Loan Rumah dengan Bank

Reply

Mazni Azmi August 2, 2014 at 8:07 am

Ikut kajian.. Masalah kesuburan lelaki dan wanita sama tinggi.

Lelaki 33%
Wanita 33%

Selebihnya faktor luaran. Sama sama usaha untuk dapat zuriat :)
Baca entri terkini Blogger Mazni Azmi´s: Tudung Nur Jauhari Julai 2014

Reply

Fairul August 2, 2014 at 8:09 am

Banyak info menarik.

Baru saya tahu soya hitam tu elok untuk kesuburan.

Kalau jaga pemakanan.. Memang lebih mudah dapat zuriat. Lebih lebih lagi makanan segera.

Kena jauhkan
Baca entri terkini Blogger Fairul´s: Waktu Subur Wanita 4 Cara Untuk Hamil Cepat Dan Berkesan

Reply

hafizmd September 27, 2015 at 3:58 pm

Setuju tu. Asal byk penyakit berpunca dri perut.
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Video Senaman Kuruskan Badan Bakar Lemak Di Perut

Reply

Norhayati Suaib August 11, 2014 at 2:13 pm

Boleh amalkan doa Nabi Zakaria untuk dapat zuriat
Baca entri terkini Blogger Norhayati Suaib´s: 11 Cara Cepat Hamil Untuk Pasangan Yang Baru Berkahwin

Reply

hafizmd September 27, 2015 at 3:58 pm

Setuju. Doa yg mujarab. InsyaAllah mudah dapat anak.
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Cara Mudah Lulus Pinjaman Loan Rumah dengan Bank

Reply

nanang October 7, 2014 at 3:12 pm

Adakah petua untuk perempaun.

Reply

Miracle Vitamins October 27, 2014 at 9:32 pm

Bagus amalkan tips ni
Baca entri terkini Blogger Miracle Vitamins´s: Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan

Reply

mama solehah November 20, 2014 at 8:00 pm

edisi untuk isteri bila nk kluar tu?:)
Baca entri terkini Blogger mama solehah´s: TIPS CEPAT HAMIL GUNA TERMOMETER

Reply

AZENI AHMAD November 27, 2014 at 6:25 pm

Heheheh..
Senang sangat nak diamalkan nie..
Bukan susah pun..
Nak lagi senang ambik je suplement utk bantu mana yang kurang dlm makanan kan..
Huhuhu..
Baca entri terkini Blogger AZENI AHMAD´s: Pantang Bersalin: Mengapa Kena Jaga Kesihatan Rahim?

Reply

Noriza Rahman September 22, 2015 at 11:30 am

Kena bagitau suami suruh makan nutren secukupnya macam yang disarankan ni…
Baca entri terkini Blogger Noriza Rahman´s: Membuat Persediaan Untuk Hamil Dengan Multivitamin?

Reply

hafizmd September 27, 2015 at 3:59 pm

Ye betul Supplemen byk skrg..dapat yg organik lagi bagus utk hamil isteri ni..
Baca entri terkini Blogger hafizmd´s: Video Senaman Kuruskan Badan Bakar Lemak Di Perut

Reply

BNYK JAWATAN KOSONG DCNI July 3, 2017 at 7:57 pm

Betul ke soya menambahkqn protein?? Apsal ada info mengatakan soya ni blh menyebabkan kemandulan khusus utk lelaki ye? Cer terangkan sikit tuan.
Baca entri terkini Blogger BNYK JAWATAN KOSONG DCNI´s: JAWATAN KOSONG INSTITUT KEFAHAMAN ISLAM MALAYSIA – 07 JUL 2017

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

{ 1 trackback }