Wordless Wednesday #49 Telur Meleleh….

- 27 November 2013Bicara santai

Assalamua’laikum.

Wordless Wednesday #49 Telur Meleleh. Entri tanpa penjelasan panjang lebar menuntut pembaca berimaginasi dalam kawalan.

gambar sarapan pagi telur meleleh

Sape suka angkat sudu!

@hafizmd – Meleleh? Separuh masak? Telur mata kerbau? Dadar?

{ 59 comments… read them below or add one }

Myra Jay November 27, 2013 at 8:05 am

MJ ikut mood nak layan pun.. hehee
tengok keadaan, tp klau makan mesti nak letak kicap atas kuning tu ;)

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:36 am

kicap manis tu mesti ada…layan

Reply

titan November 27, 2013 at 8:31 am

tu dia..meleleh kuning telurnya tuu..

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:36 am

sila biarkan ia meleleh sampai ke mulut…keh3

Reply

Anuar November 27, 2013 at 8:32 am

Perggghhh… Sedapnya tengok telur ni… Terliur dibuatnya…

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:35 am

hehehe…misi ambe tercapai…hahaha

Reply

Mohd Azrin Abu Bakar November 27, 2013 at 9:16 am

Kena pulak dengan nasi lemak dgn sup kosong ..

perghhh sheikh…

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:35 am

halamak…itu mmg bikin perut macam tiba2 lapor..fuuuh

Reply

Anak Askar Pencen November 27, 2013 at 9:53 am

Telur mata kerbau leleh. Sangat awesome jika dimakan bersama mee goreng mamak.

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:35 am

itu feverret tu bro…mee goreng mamak, telur jgn kasi pecah..kasi leleh jer…fuhhh

Reply

bloggerlelaki November 27, 2013 at 10:30 am

terbaik bro…meleleh air lir aku ni jugak

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:34 am

sudah….hati2..kang org tgk nanti…ahaha

Reply

cheq eem November 27, 2013 at 11:13 am

kat kedai mamak jer selalu dapat telur macam nie…. mau ptg nie balik keje pekena maggi goreng + telur mata… hehe….

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:34 am

hehe…maggi goreng telur mata…fuh! mmg sodap!

Reply

Bahrain November 27, 2013 at 11:27 am

memang meleleh tengok ni..

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:33 am

sila buat esok..hhee

Reply

hatiputera November 27, 2013 at 11:35 am

Mantap nie buat sarap pagi-pagi. Aku lebih suka telor yang meleleh dengan maggi goreng.hahaha

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:33 am

fuuuuh! itu lagi layan bro…meggi letak telur leleh…..fuhhh

Reply

Man November 27, 2013 at 12:28 pm

Air liur ku turut meleleh melihat kuning telur tersebut. =P

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:32 am

Sila tahan, jika tidak…habislah basah keyboardmu itu…keh3

Reply

akubiomed November 27, 2013 at 12:49 pm

Tidak berapa gemar.

Reply

suri November 27, 2013 at 2:01 pm

banyak vitamin dan manfaatnya tu tapi untuk girl tak elok makan selalu

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:31 am

@suri, oooo..gegirl tak elok ek?

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:32 am

ayamnya camne? suka tak bro?

Reply

suri November 27, 2013 at 1:28 pm

sesekali layan juha tu masa saya keje dia lanjer telur ni ceh..

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:31 am

sesekali apa salahnya…

Reply

Rahmat Ariffin November 27, 2013 at 3:32 pm

Aku tak minat makan cam nie…aku selalu hancurkan yang kuning tu dalam kuali…

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:31 am

oooo…jadi telur dadar…yg tu pun feverat gak tu…kasi gulung

Reply

Hafizul November 27, 2013 at 4:57 pm

Perghhhh ni memang besttttt…masak sendiri atau makan kedai ni???hehe

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:30 am

Ini masak di kedai…hahaha

Reply

ajumohit November 27, 2013 at 6:22 pm

bestnya, letak black pepper lagi terangkat hehehe

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:30 am

fuh! tu mmg feveret tu aju…

Reply

hafiz November 27, 2013 at 7:20 pm

Meleleh air liur aku tengok

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:30 am

Sila carik pg esok..hee

Reply

TehR November 27, 2013 at 11:56 pm

memang meleleh air mulut :D
tapi tak boleh nak makan selalu ni
bahaya

Reply

hafizmd November 28, 2013 at 12:29 am

hehehe…sebiji sehari ok kot cikgu? hehe

Reply

Ismail N November 28, 2013 at 8:34 am

Perghh.. kawe suka kalau telur mata ni dimakan sama meggie kari plus sikit kari daging. The best in kedai mamak.

Reply

Denaihati November 28, 2013 at 11:04 am

angkat kaki sekali lah…telor goyang bila pecah, memeleh…

Reply

papa mifz November 28, 2013 at 11:46 am

adohai lapar pulak jadinya tengok gambar tuh…

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:07 pm

Terus ke dapur bro! Kasi telur satu!

Reply

Hairul Hissam November 28, 2013 at 3:58 pm

putihnyee telurnya….. harap2 bukan guna telur tiruan…

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:06 pm

hehehe..ini telur betul =)

Reply

Azman Ismail November 28, 2013 at 4:23 pm

My faveret nih fuhhh…

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:06 pm

Utk lelaki, meme feveret!

Reply

Irwan Alessa November 28, 2013 at 5:44 pm

Kicap manis letak atas atapun lada sulah sedikit cukup membangkitkan selera tengok kuning telur ni :)

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:05 pm

fuh! lada sulah pun ok gak…sedap ooo

Reply

Aretikz November 28, 2013 at 10:23 pm

Selalu nak buat macam ni.. tapi jarang2 menjadi.. hehe..

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:05 pm

hehehe…bila letak telur atas kuali..tak leh biar lama2 sangat…tgk macam keliling kuning tu dah start masak..kira boleh angkat dah..mesti meleleh

Reply

Sop November 29, 2013 at 12:39 am

ini kasi meleleh betul :)
feberet ni telur mata :)

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:04 pm

hehee…awas..mmg sengaja nak kasi leleh =)

Reply

ohcikgu November 29, 2013 at 3:23 am

sedap kalau makan dengan maggi panas-panas nih..

Reply

hafizmd November 29, 2013 at 5:03 pm

meme sedap! meggi oh meggi

Reply

AUC November 29, 2013 at 9:19 pm

telur meleleh gini memang kegemaran saya….

Reply

suri November 30, 2013 at 2:45 am

mesti kuning benar cair dan berjaya di jiwai oleh peminat tegarnya

Reply

suri November 30, 2013 at 2:41 am

ia betul separuh masak saya tak berapa nak lalu nak makan ikut mood jua

Reply

zuan November 30, 2013 at 9:48 am

ini memang layannnnnnnn :D

Reply

tabshift December 6, 2013 at 7:32 am

wow sedap sekali tengoknya jadi ingin buat telur meleleh

Reply

Rina January 10, 2014 at 9:11 am

Telur meleleh dan setengah matang ni kaya akan protein, bagus untuk anak2 …

Reply

zik January 26, 2014 at 11:12 pm

memang terbaik nih… kena cepat habiskan kuning telur tuh..hehe

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }