BAM Sasar Malaysia Layak Ke Separuh Akhir, Tewas Lawan Jerman!

- 22 May 2013Sukan

Assalamua’laikum.

Malaysia tewas lagi semalam. Kali ni dengan pasukan Jerman. Rata-rata pemain kita rankingnya lebih baik, tapi dalam sukan badminton, ranking memang bukan penentu kemenangan. Selepas kita dimalukan Taiwan, kali ni giliran Jerman menunjukkan jalan keluar buat pasukan badminton Malaysia. Cukup mengecewakan!

1. Keputusan penuh Malaysia vs Jerman

  • Chan Peng Soon-Goh Liu Ying kalah Fuchs-Michels (21-17, 18-21, 17-21)
  • Lee Chong Wei menang Dieter Domke (21-18, 21-18)
  • Khim Wah-V Shem menang Ingo Kindervater-Johannes Schoettler (21-16, 23-21)
  • Tee Jing Yi kalah Konon (12-21, 14-21)
  • Woon Khe Wei-Vivian Hoo Kah Mun kalah Michels-Johanna Golsizewski (16-21, 21-16, 18-21)

2. Kita tewas 2-3. Sasaran BAM untuk pasukan Malaysia ialah layak paling cikai pun ke separuh akhir, tapi akhirnya peringkat kumpulan pun tak lepas!

3. Dilihat prestasi Dato Lee Chong Wei juga menampakkan keresahan sehingga terpaksa bertarung sengit sebelum menang. Mungkin Dato LCW sudah mula memberi ‘isyarat tertentu’ kepada BAM untuk lebih nampak?

keputusan piala sudirman malaysia vs jerman

4. Beregu wanita Malaysia nampak memang cukup berbakat dan boleh pergi jauh. Sayang, pengalaman bermain di pentas antarabangsa mungkin memberi kelebihan buat pasangan wanita Jerman semalam. Best game ni.

5. Beregu lelaki memang cukup terbaik. Nampaknya, beregu Koo-Tan mungkin bakal ‘dibuat sesuatu’ oleh BAM. Dengar kata, YB Khairy Jamaluddin sendiri akan turun padang berbincang dengan BAM.

6. Semuanya dah terlambat, kita sekarang hanya mampu jadi tuan rumah saja. Pasukan negara lain seperti Taiwan & Jerman sudah mula setanding malah untuk acara berpasukan mereka nampak lebih bagus berbanding kita. Cukup mengecewakan kerana kita dulunya pasukan yang cukup hebat dalam badminton!

@hafizmd – Mungkinkah BAM perlu dirombak besar-besaran? Apa kata anda?

{ 38 comments… read them below or add one }

Melastik Bintang Yang Hensem May 22, 2013 at 9:56 am

adeh.. kalah…. ish ish.. mana pergi pelapis macam iskandar, misbun ramdan.. tak main ke….semakin tenggelam dunia badminton kita..

Reply

hafizmd May 22, 2013 at 10:06 am

misbun ramdan dah keluar dari BAM, iskandar pemain pelapis, jadi kena bagi dato LCW main sampai dato lcw dah tak larat nak main baru bagi pemain pelapis main

sekrang dah nampak makin nak karam..sedih sedih

Reply

suri May 23, 2013 at 9:09 am

loh macam tu gaya dia..selagi tak pancit selagi tu tiada pelapis teruk begini..kita mesti pertahankan..patutlah smlm degar kt tv pasal kekecwan dlm badan BAM… :(

Reply

hafizmd May 23, 2013 at 10:21 pm

@suri, YB KJ sendiri dah cakap..kalau tak faham2 jugak, tak tahulah

Reply

akubiomed May 23, 2013 at 1:14 pm

Harap Misbun Ramdan lekas matang supaya dapat bermain sebagai pemain utama.

Reply

hafizmd May 23, 2013 at 10:18 pm

Paling cepatpun rasanya ambil masa setahun setengah jugak tuh

Dia baru lepas menang 2 kejohanan antarabangsa, kira ok sangatlah lepas dia keluar BAM

Reply

fiezaradzi May 27, 2013 at 2:31 pm

mendalam komen ni.. haha.. itulah, lcw dah cakap family first, itu pun tak faham juga.. BAM oh BAM…

Reply

hafiz May 22, 2013 at 11:46 am

memalukanlah kalah dengan jerman plak tu..kalau kalah dengan Indonesia ke, China ke takpe..

Reply

hafizmd May 22, 2013 at 1:08 pm

Mmg cukup2 memalukan. Jerman dulunya boleh kata takde ape2, sekarnag dah boleh beat Malaysia yg dulunya jagoan dunia.

China mmg cukup power, belasah indonesia sampai 5-0

Reply

suri May 23, 2013 at 9:11 am

kita tak blh kata semua kita nak menag tpai klu kata usaha tapi gagal fokus dg baik kita akan kalah juga…mesti ada yang tak kena baik pi cek satu2 agar kesilapan ini tidak di perjudikan lagi..

Reply

hafizmd May 23, 2013 at 10:21 pm

@suri, kalah kepada pasukan lebih kuat tak kisah sangat, ni pasukan yg ‘baru kenal’ badminton, kita twas jugak..mmg ada sesuatu yg perlu dibuat

Reply

staibaqhang May 22, 2013 at 11:52 am

kalau acara individu masih ok.. tapi bila berkumpulan ni… malaysia nampak tak seimbang…

Reply

hafizmd May 22, 2013 at 1:08 pm

Tu mmg ketara. Individu pun, hanya ada beberapa pemain yg konsisten, antranya Dato LCW. Lain2, naik turun tak tentu hala

Reply

Denaihati May 22, 2013 at 12:45 pm

pandangan peribadi je ni, rasanya elok sangat dah ada rombakan atau macam mana, untuk naikan balik, dah lama merudum dan agak membosankan…heeee

Reply

hafizmd May 22, 2013 at 1:07 pm

Sampai Ketua MSN sendiri macam dah malas nak komen isu beregu Koo-Tan tu..

Jgn marah peminat kenapa kecewa tp tgk saje prestasi pemain

Reply

hatiputera May 22, 2013 at 2:39 pm

Kita memang tak boleh bertahan lama dalam satu-satu sukan.

Reply

Datin Tyka May 22, 2013 at 1:23 pm

nampaknya DT kena berlatih lebih lagi ni untuk wakil negara.. hahaha

Reply

hatiputera May 22, 2013 at 2:38 pm

Kena guna dumbbell DT kalau nak power.

Reply

Datin Tyka May 22, 2013 at 11:09 pm

ha tu la kan… kena kurus cecepat ni utk selamatkan negara

Reply

fiezaradzi May 27, 2013 at 2:32 pm

Jom DT, kita masuk dua org nak? haha

Reply

hatiputera May 22, 2013 at 2:38 pm

Negara lain semakin hari semakin meningkat tetapi masih ditakuk lama jer. Tak mustahil kita akan kehilangan kegemilangan lagi macam sepak takraw.

Reply

suri May 22, 2013 at 3:30 pm

cra dia main geme mmg sugguh kacak heee ,pln cuti ni nak main ping pong

Reply

titan May 22, 2013 at 3:45 pm

tu la. geram gak..camana leh kalah..

Reply

TehR May 22, 2013 at 4:02 pm

sasaran BAM dah banyak yang tersasar
mereka mesti lebih agresif membentuk skuad pelapis

Reply

suri May 23, 2013 at 9:11 am

harap-harao begitulah

Reply

MDHAFiZ.NET May 22, 2013 at 8:46 pm

malu weyh…

Reply

Padin May 22, 2013 at 10:07 pm

aku suka pemain beregu perempuan yang rambut pendek tu,
dapat dating sekali jadilah hahahahahaha

Reply

hafizmd May 23, 2013 at 1:17 am

hahahahaha……

Reply

Hairul Azni May 22, 2013 at 11:36 pm

Sangat..sangat..sangat..memalukan..perlu rombakan!

Reply

cikgu naman May 23, 2013 at 1:54 am

bila lah BAM nak panggil kawe nih..hehe

harap² badminton kita tak terkubur begitu sahaja

Reply

hafizmd May 23, 2013 at 10:23 pm

hehe…kalau tunjuk kampung style tu, mau terus dapat emel jemputan nanti..hehe

tak mustahil kalau BAM buat tak reti jer, akhirnya mungkin jadi cam sepak takraw

Reply

munir ardi May 23, 2013 at 2:26 am

mesti ada regenerasi setelah DLCW, Indonesia juga mesti berat ketemu China lagi di Semifinal

Reply

hafizmd May 23, 2013 at 10:22 pm

Pastinya Indonesia juga kuat mencari pengganti Taufik Hidayat

Reply

cik tom May 24, 2013 at 12:38 pm

isk2 jauh tersasar dr target ni…

Reply

hafizmd May 24, 2013 at 2:29 pm

sgt jauh..tu yg panas tuh…macam tak buat homework plak bam ni

Reply

Hafizul May 27, 2013 at 12:03 pm

Tahniah semua..LCW tetap nampak hebat dimataku..hehe

Reply

hafizmd May 27, 2013 at 12:18 pm

Dato LCW mmg lagend!

Reply

fiezaradzi May 27, 2013 at 2:40 pm

sedih oo. sebab tu lama tak cover.. haha.. apa pun, BAM kena buat sesuatu..

setuju.. setuju.. (faham2 je lah..)

Reply

Leave a Comment