Malaysia ke Piala Dunia Afrika Selatan!

Percaya atau tidak dengan tajuk entri ni? Jangan gelabah tak tentu pasal yer..hehe..tapi ia memang benar sebenarnya.

Eh, pasal apa aku tak tahu? Bila masa pasukan Malaysia masuk pusingan kelayakan? Kira hebatlah ni..Thailand pun tak dapat masuk Piala Dunia. Iya, memang benar-sebenarnya.

"Subkhiddin Mohd Salleh - pengadil malaysia ke piala dunia"
Subkhiddin Mohd Salleh

Haa..betullah tuh. Bukan pasukan bola sepak Malaysia tapi pengadil bola sepak dari Malaysia. Subkhiddin Mohd Salleh, membawa dan menggalas nama Malaysia ke pentas Piala Dunia Afrika Selatan selaku pengadil perlawanan Piala Dunia.

Walau bukan pasukan bola sepak Malaysia yang layak ke Piala Dunia, pemilihan beliau sikit sebanyak mampu mengukir senyuman dan menjadi kebanggaan kita bersama. Memetik sikit kata-kata beliau di halaman ini:

Tiada pasukan lain yang saya sokong kecuali pasukan negara saya sendiri. Lagipun saya sendiri tidak begitu hebat bermain bola sepak tetapi saya cukup meminati bidang pengadilan

Satu kata-kata yang sungguh memotivasikan. Kita boleh jadi apa yang kita mahukan.

Sama-sama kita fikirkan dan jangan lupa kurangkan dosa, tingkatkan pahala.

® hafizmd – berharap moga pasukan bola sepak Malaysia kembali disegani dirantau ini.

35 comments

  1. tahniah kepada beliau! pencapaian mantap tu!
    .-= zuls´s last blog ..Gaza Flotilla – Israel serang konvoi kemanusiaan =-.

    1. @zuls, mmg mantap..dalam byk2 negara asia yg boleh masuk world cup, hanya pengadil dari jepun yg terpilih..
      .-= hafizmd´s last blog ..Malaysia ke Piala Dunia Afrika Selatan! =-.

  2. jom boleh Malaysia..
    .-= kerja kosong´s last blog ..AMD Jobs Vacancies June 2010 Bayan Lepas Penang =-.

  3. kalau nak kembali disegani seperti dulu,aku rasa ambil masa yang panjang…semangat bermain semata-mata untuk negara sudah tiada lagi 🙁

    kini bidang sukan dilihat sebagai sesuatu yang boleh mendatangkan pulangan lumayan.pemain-pemain yang terpilih kadang-kadang bukan kerana bakat dan kesungguhan(pilih kasih berlaku dalam mana-mana peringkat pemilihan).

    bila wang ringgit menjadi taruhan,keindahan sukan itu sendiri sudah hilang !
    .-= sangilapi´s last blog ..rezeki semakin murah =-.

    1. @sangilapi, teringat kate2 jagoan bola sepak kite..lebih kurang camni “bercakap saje tak beerti, buktikannya atas padang!”..best jer bunyi..

      p/s – seni bola sepak kite makin hilang..huhu

  4. owh, pengadil rupanya..
    tapi bangga juga dengan pemilihan tu.. setidak-tidaknya ada juga nama Malaysia disebut nanti

  5. tajuk bikin kontroversi jerk.. hehee.. alangkah best lau pasukan malaysia ke piala dunia. apa pun, tahniah buat subkhiddin. moga jadi pengadil yg adil nnt..

  6. There were several other surprises as the squad was cut from 28 players to the regulation 23 with uncapped goalkeeper Shuaib Walters from unfashionable Maritzburg United getting the nod over Germany-based Rowen Fernandez.

  7. semoga pengadil dapat melaksanakan pengadilan dengan baik..
    macam ni, barula Malaysia dikenali dunia 🙂
    .-= Mr.Z´s last blog ..Kekejaman Israel Terhadap Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza =-.

  8. tahniah..ada jugak wakil malaysia…huhuhu..tu jer yg mampu setakat ni 😀
    .-= etomyam´s last blog ..Panduan Tulis Blog: Senarai Hari-Hari Istimewa Di Malaysia =-.

    1. setuju sgt bro. Orang kita (dan aku juge) kadang2 selalu sgt hilang fokus. Sekejap buat itu, sekejap buat ini..thanks bro atas nasihat ni..

  9. tahniah… xde team malaysia pun xpela. hehe.. 😀
    .-= Amir´s last blog ..Jom Boikot Barangan Israel dan Yahudi =-.

  10. I can appreciate the gesture by selecting South Africa to host the 2010 World Cup, but I am with Mattey. I could be wrong, but I do not believe that South Africa has the infrastructure to host this world event.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *