Selamat Hari Lahir Isteriku

- 6 April 2013Keluarga

Assalamua’laikum.

6 April. Bagi orang lain, mungkin tiada apa-apa yang penting pada tarikh ini. Namun, bagi ambe, tarikh ini antara tarikh penting dalam hidup ambe. Pasti, tarikh yang berlalu menjadi sesuatu yang paling jauh dengan kita. Apa yang paling dekat dengan kita? Iya, masa sekarang. Maka, tarikh yang berlalu perlu dikenang sebagai panduan dan pemberi ingatan berkekalan tentang sebuah pengorbanan.

Tanganku menjadi lebih kaku dari biasa bila nak mengarang tentang kamu, isteri tersayangku. Benarlah, cinta dan kasih sayang kadang-kadang sukar untuk diluahkan hanya dengan tulisan.

Tiap kali tarikh ni tiba, tiap kali itu juga kamu cuba menggodaku untuk tidak membeli sebarang hadiah untukmu. Mana mungkin aku mampu begitu, sedangkan kamu insan istimewa dalam hidupku.

Hadiah bukanlah nilaian kasih dan sayangku buat kamu. Ianya tanda ingatan ikhlas seorang suami terhadap kamu. Wahai isteriku, janganlah dipandang mahal murahnya, tapi pandanglah ia pada nilai ingatanku, seorang yang bernama suami.

Sikit-sikit jadilah. Ambe risau ada rakan-rakan yang tetiba loya dan pening nanti. Untuk isteriku, juga seorang blogger (fiezaradzi.com)

Selamat Hari Lahir. Semoga sentiasa diberi kesihatan yang baik. Dirahmati setiap saat oleh Allah. Kami sayang Mama!

@hafizmd – Selamat Hari Lahir Isteriku. Jom keluar, abang belanja makan sedap-sedap!

{ 64 comments… read them below or add one }

Hairul Azni April 6, 2013 at 1:04 pm

Fuh..nasib baik pendek je bro tulis..hampir2 loya dan pening dah ni..hehe

Reply

suri April 7, 2013 at 1:23 pm

selamat hri lahir utk sis f moga ceria dh tmbh rezki baru

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:24 am

@suri, terima kasih bagi pihak tuan badan =) ameen

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:55 am

hahahaha..nasib baik ambe berhenti..kalau tak parah nanti…hhahaa

Reply

titan April 6, 2013 at 4:50 pm

bawalah bini belanja cendol banting wehh..dah lama dia mengidam tu..

Reply

suri April 7, 2013 at 1:29 pm

pi bawa sesekli cyok gak klu layan kek jer tiap2 tahun herrr..

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:24 am

@suri, hahaah..dah tak beli kek dah..hehehe

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:55 am

@titan, hahahha..sampailah aku nanti kat banting tu…

Reply

dja@sishaza April 6, 2013 at 5:18 pm

Ye…biar pendek saja. Kdg niat baik jd slh tafsir pihak lain…hoho baru ambe tau rupanye suami isteri..

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:40 am

Betul jugak tu. Elok dipendekkan =)

gitulah..minat yg sama

Reply

papa mifz April 6, 2013 at 5:38 pm

oh isteri bro rupanya…baru tau…

anyway selamat hari lahir buat beliau,semoga panjang umur dan murah rezeki selalu…amin…

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:39 am

hehe..

terima kasih bro! ameen

Reply

akubiomed April 6, 2013 at 5:53 pm

Tu dia lafaz kata-kata indah untuk isteri tercinta. Nampaknya sudah sah bro tidak boleh ‘tackle’ kerana sudah berpunya. :-)

Reply

suri April 7, 2013 at 1:22 pm

ha ha.mesti kita doakan yg terbaik br merpati ini amin :)

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:25 am

@suri, ameen.terima kasih suri

Reply

fiezaradzi April 7, 2013 at 8:22 pm

mmg sah tak boleh..saper yg cuba ‘tackle’ tu mmg la…

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:21 am

@fieza, ok. sila ambik perhatian semuanya yer…hahaha

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:39 am

=) hahaha..dah lama dah diisi kekosongan hati =)

Reply

khairul asrol April 6, 2013 at 6:37 pm

wahh laki bini blogger. terbaik lah. selamat hari lahir. ;)

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:38 am

hehe..kebetulan minat sama…terima kasih bro!

Reply

thaqibzaki April 6, 2013 at 7:37 pm

Suami mithali ni. Respect sama bro. Boleh dijadikan contoh untuk para lelaki seperti saya. :D

Mahal murah sesuatu hadiah tuu tak penting. Yang penting ianya sebagai tanda peringatan dan juga sebagai satu medium mengeratkan hubungan suami isteri kan bro? :)

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:38 am

Terima kasih. Ambe mencuba utk jadi yg terbaik utk keluarga…ameen

Betul tu. Tanda ingatan pengerat kasih sayang =)

Reply

anif April 6, 2013 at 8:26 pm

Yang pastinya, hadiah mahal bukanlah ukuran kasih sayang.. :D

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:30 am

Setuju. Hadiah tanda ingatan. =)

Reply

sweetkurma April 6, 2013 at 9:34 pm

moga sentiasa dalam rahmat Allah… ingatan itu yang paling penting

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:30 am

Terima kasih kak siti.

Ingatan tu mmg paling utama.

Reply

Ummimanje April 6, 2013 at 9:50 pm

Assalamu’alaikum…

Selamat menyambut ulangtahun buat isteri tercinta….semoga senantiasa menjadi isteri yang solehah di samping suami yang soleh… amin :D

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:29 am

Terima kasih UM.

Ameen ya rabbal a’lamin

p.s. terima kasih singgah sini =)

Reply

yusri April 7, 2013 at 12:12 am

Selamat hari lahir buat isteri deme…senyum sokmo!haha

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:28 am

Senyuk sokmo. Trademark doh tuh..hehe

Reply

staibaqhang April 7, 2013 at 12:15 am

selamat hari lahir pada si isteri… moga kalian di rahmati allah dan dikurniakan anak2 yang soleh dan solehah

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:28 am

Terima kasih STBH.

Ameen ya rabbal a’lamin

Reply

onlajer April 7, 2013 at 12:29 am

yeah semoga berbahagia hingga akhir hayat

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:27 am

Ameen. Terima kasih bro!

Reply

chii April 7, 2013 at 2:06 am

Xpe2, kadang2 x perlv nk tnjuk kt semua. As long suami isteri je yg tau, ok da.
Apa pun.selamat hari ulangthn kelahran buat fieza. Semoga pnjang umo,murah rezeki dan d rahmati oleh-Nya

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:26 am

Betul tu chii. Tu yg tulis sikit2 jadilah.

Terima kasih chii =)

Reply

Datin Tyka April 7, 2013 at 11:33 am

selamat hari lahir isteri ambe… minta hadiah best best tau

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:25 am

terima kasih DT. Hadiah takleh mintak, kalau anniverseri bolehlah…hahahaha

Reply

suri April 7, 2013 at 1:21 pm

tolong cmaner ni haaa ceik dah poning2 haaa

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:25 am

hahaha…kan dah cakap tadi…keh3

Reply

Razlan April 7, 2013 at 1:48 pm

Apapun hepi birthday to bro wife dan semoga sihat selalu

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:23 am

Thanks bro! Ameen

Reply

Hafizul April 7, 2013 at 5:14 pm

Alamak..saya terlewat singgah di artikel ni..tapi ucapan saya ni mungkin tak basi lagi..hehe..Selamat hari lahir buat si isteri..semoga panjang umur selalu dan dimurahkan rezeki kamu sekeluarga..Semoga kamu berbahagia sampai ke Syurga..Aminnnnn..Bro, kasi panjang la ayat2 romatik nih…hahaha

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:23 am

Belum lmbat lagi ni..hehe
Terima kasih bro PK. Ameen ya rabbal a’lamin

Nak lagi panjang? ambepun dah mati kutu dah nak tulis panjang2..hahaha

Reply

Hazmin Hamudin April 7, 2013 at 6:51 pm

Baru tau isteri bro.. Hehe.. Selamat hari lahir untuk isteri bro.

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:22 am

hehe…terima kasih bro =)

Reply

Denaihati April 7, 2013 at 8:05 pm

Selamat Hari Lahir buat isteri bro, fiezaradzi. semoga panjang umur dan diluaskan rezeki.

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:22 am

Terima kasih tuan DH. ameen ya rabbal a’lamin

Reply

Kazen April 7, 2013 at 8:23 pm

Tahniah bro! Huhu seronok dapat anak.

- apa fungsi open hook?

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:21 am

hehe..dapat anak mmg seronok tp yg ni birthday mak anak =)

p.s. open hook tu membolehkan kita letak kod2 iklan dll kat mana2 celah kat thesis themes

Reply

fiezaradzi April 7, 2013 at 8:24 pm

tima kasih byk.. haha.. tak beli hadiah pun tak pe, nyway, tima kasih byk..

bertambahblagi setahun umur saya..tima kasih buat teman sepanjang beberpa tahun bergelar suami isteri ni…

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:19 am

hehe..dah beli dah =)

moga umur yg kita ada dipergunakan sebaik mungkin..ameen

Reply

Oneblogsocial.com April 7, 2013 at 8:32 pm

Selamat hari lahir untuk isteri dari hafizmohd

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:19 am

Terima kasih OBS =)

Reply

TehR April 7, 2013 at 9:42 pm

selamat hari lahir
moga sentiasa gembira dan bahagia bersama
dunia dan akhirat

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:18 am

Ameen. Terima kasih cikgu

Reply

cikgu naman April 8, 2013 at 1:31 am

Memang penuh puitis dah ni..hehe

Happy Belated Birthday buat wife. Moga bahagia ke jannah ;)

Reply

hafizmd April 8, 2013 at 9:18 am

hehe..puitis sungguhlah..keh3

terima kasih cikgu naman =)

Reply

hatiputera April 8, 2013 at 11:16 am

selamat hari lahir buat isteri bro. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.

Reply

hafizmd April 9, 2013 at 9:36 am

Ameen. Terima kasih bro HP (bg pihak tuan badan)

Reply

yas April 8, 2013 at 5:26 pm

Perghhhh……stylo la bro….kompom terharu giler ni wife bro….hehehe

Reply

hafizmd April 9, 2013 at 9:26 am

hehe..sudah pasti…hehehehe

Reply

munir ardi April 9, 2013 at 9:49 am

rupanya istri bro blogger juga tahniah , dan semoga terus menjadi suri yang saleha dan membahagiakan suami

Reply

hafizmd April 10, 2013 at 9:49 am

hehe..berkongsi minat yg sama

terima kasih bang munir…

ameen

Reply

Leave a Comment