Ana Raffali, Sohaimi Meor Hassan, Altimet vs Hijjaz

Kalau ditanya muda-mudi sekarang, apa lagu yang paling menarik untuk dinyanyikan? Saya pasti, salah satunya ialah lagu nyanyian Kalau Berpacaran, gabungan Ana Raffali, Sohaimi Meor Hassan dan Altimet.

Gabungan lagu yang cukup santai dan ditambah lirik yang luar dari kebiasaan, rasanya inilah kekuatan karya ini. Gamaknya, sesuai sangat dialunkan berkali-kali oleh manusia yang sedang dilamun cinta.

Ini lagu barukan? Jadi, saya cukup pasti, kita juga punya lagu tersendiri sewaktu kita saling kenal-mengenal dulu-dulu. Entri ini jauh sekali nak me’miang’kan anda untuk berpacaran, tapi hanya berkongsi 2 lagu yang berbeza genre, punyai hasrat yang sama, tapi salah satunya memang menjadi teman kami waktu dulu-dulu dan juga sekarang.

Kita dengar dulu 2 lagu ini dan kemudian baru kita layan liriknya pula.

psssst…ini memang lagu kegemaran kami!

Liriknya pula;

Ada lagu yang masih dinyanyikan bersama-sama isteri@suami?

Ingat, entri ini tidak bertujuan untuk menjatuhkan mana-mana karya, hanyalah perkongsian rasa dan pandangan penulis sahaja. Juga berkongsi minat penulis pada lagu-lagu Nasyid.

® hafizmd – lama juga rasanya tidak mendendangkan lagu ini untuk isteri tercinta….awak, nanti saya nyanyikan ya..

Published by Hafizmd

Artikel ditulis berdasarkan pengalaman peribadi dan juga melalui pembacaan. Sebarang kehilangan, kerosakan dan komen pembaca adalah tanggungjawab anda. Dapatkan bantuan pakar berkaitan jika memerlukan khidmat nasihat yang tepat. Jika entri ini bermanfaat, mohon 'Like, Tweet & G+' kepada rakan anda. Terima kasih dan selamat membaca.