Prestasi blog setakat ni..

Setelah lebih setengah tahun saya dalam arena blogging ni, boleh dikatakan macam-macam yang saya dapat. Semestinya paling best dapat ramai kenalan walaupun hanya di alam maya. Walau tak pernah bersua muka, tapi keramahan anda semua, macam kita satu sekolah dulu daa..

Rasa tak keterlaluan juga kalau saya kata yang kadang-kadang terasa member-member di alam maya lebih senang untuk kita bersembang (secara blogging) dan terasa ada chemistry yang tersendiri. Malah kadang-kadang atau terlebih kadang (faham ke ni?hehe), entri member-member siap jadik topik perbincangan dengan isteri (sape yang kami bincangkan?..hohoho) sebab entri-entri mereka ni sungguh menarik dan tertarik. Maklumlah, mungkin juga sebab kami tak aktif sangat pada muka buku tu. Tu yang blog anda semua diterjah walau tanpa tinggal jejak.

Ok. Bagaimana pula dengan prestasi blog ini?

Continue reading “Prestasi blog setakat ni..”

Kamu ada blog? Kenapa kamu begitu sayang blog kamu?

blog Medium penyampaian melalui blog  sudah menjadi begitu berkuasa. Kuasa pena blogger pula semakin diperhati dan diamati. Isi penyampaian semakin diperhalusi dan diselidiki. Semuanya gara-gara aduka taruna kegilaan memiliki blog sendiri. Tak kisahlah blog percuma seperti blogspot dot com atau wordpress dot com mahupun blog berbayar. Boleh dikatakan, tak kira tua muda, tua, kecil atau besar, semuanya sudahpun ada blog syok sendiri. Buktinya, Maria Amelia Lopez adalah blogger tertua di dunia yang berumur 97 tahun (sudahpun meninggal dunia).

Persoalannya, kenapa dan mengapa kita suka sangat berblogging? ‘Best’ sangat ke bila ada blog? Sampai mungkin kita didatangi penyakit insomnia bila malam tiba? Jadi, mari kita sama-sama jawab, kenapa kita suka berblogging dan sayangkan blog kita. Mungkin ada yang menarik dan pelik untuk dikongsi bersama. Saya mulakan dulu dengan :

  1. Sebab saya suke baca blog orang lain. “Lain padang, lain belalang”.
  2. Kat tempat kerja, tak ramai pekerja. Jadi, cari kawan biar ramai sikit walaupun hanya di alam maya.
  3. Nak buat blog jadi harta. Mana tahu, boleh masukkan dalam wasiat nanti-nanti.
  4. ……
  5. ……
  6. …..

® hafizmd – Anda-anda sekalian, tolong penuhkan senarai ini yer. Takkan tengok saja. 😀