Apa Keputusan Malaysia vs Vietnam Separuh Akhir Piala Suzuki AFF?

- 1 December 2014Sukan

Assalamua’laikum. Malaysia vs Vietnam separuh akhir Piala Suzuki AFF. Masanya sudah tiba!

Puas hati. Serius, memang puas hati! Kalau korang peminat sejati Harimau Malaya, aku yakin sangat yang korang mesti masih terbayang-bayang saat korang menjerit-jerit melompat-melompat masa Safee Sali score hari tu. Malah lebih kuat dan menggila masa Safiq Rahim dengan penuh bergaya sumbat penalti. Malah lebih ganas korang menjerit tanpa korang hiraukan jiran-jiran sebelah bila Indra jaringkan gol dari jarak 40 meter ke dalam gol yang takde keeper! Betul tak?

keputusan terkini malaysia vs vietnam piala suzuki aff live streaming

Ok. Itu cerita dah lepas. Sekarang kita tumpukan perlawanan separuh akhir Piala Suzuki AFF, Malaysia vs Vietnam. Separuh akhir pertama di Stadium Shah Alam, 7 Disember. Timbal balik di Vietnam, 14 Disember 2014.

Perlawanan pertama Malaysia vs Vietnam. Terkini, coach Dollah Salleh sahkan Harimau Malaya turun tanpa tonggak terbaik Malaysia, Amri Yahyah. Shukor Adan pun takde. Ketiadaan Amri memang merisaukan aku. Shukor Adan, aku rasa ada pemain lain yang boleh ganti tempat dia.

Setuju tak kalau aku katakan sepanjang 3 perlawanan peringkat kumpulan, Amri Yahyah adalah antara pemain paling konsisten dan cemerlang dalam membantu kita mara ke separuh akhir?

Keputusan terkini Malaysia vs Vietnam. Bagaimana Malaysia boleh menang menentang Vietnam?

Aku pun tak tahu caranya bagaimana untuk Malaysia menang vs Vietnam…hahahhaa, tapi aku tahu yang Coach Dollah Salleh dah ada perancangan teliti untuk hampakan harapan Vietnam di Shah Alam dan di gelanggang mereka nanti. Takde Amri dan Shukor Adan insyaAllah bukan masalah besar untuk Harimau Malaya sebab selagi kita bermain secara berpasukan, harapan untuk menang akan kekal tinggi.

Sama-sama kita berikan semangat tak bebelah bahagi kepada skuad Harimau Malaya yang akan menentang Vietnam Sabtu ini. Aku harap serangan melalui bahagian sayap kiri dan kanan ke kubu Vietnam akan menghasilkan jaringan.

{ 33 comments… read them below or add one }

Anuar December 1, 2014 at 10:22 pm

Betul tu… Saya setuju… Amri Yahya tunggak utama pasukan Harimau Malaya.. Ketiadaannya sedikit mencemaskan barisan serangan… Harap pemain-pemain Malaysia dapat bermain dengan baik dalam satu pasukan ketika menentang Vietnam nanti…

Reply

Hafizmd December 2, 2014 at 9:20 pm

sayang…wak amri tak main malaysia vs vietnam nanti..harap2 pengganti wak am pun bagus

Reply

Ammar December 2, 2014 at 7:19 am

Harap kejayaan tahun 2010 berulang kembali.

Reply

Hafizmd December 2, 2014 at 9:20 pm

insyaAllah…malaysia vs vietnam boleh menang…insyaAllah

Reply

Afiq December 2, 2014 at 11:27 am

Tak sempat tengok walaupun 1 game Piala AFF Suzuki tahun ni. Sibuk yang amat sangat. Tapi masih mengharapkan kemenangan :)

Reply

Hafizmd December 2, 2014 at 9:19 pm

tu yg kencang tu IKR tu bro! terbaik!!!

Reply

titan December 2, 2014 at 2:00 pm

semoga kita menang lagi kali nih.

dengan vietnam. gua rasa kita boleh makan kalau diorang main macam lawan singapura.

Reply

Hafizmd December 2, 2014 at 9:19 pm

Setuju. Defend nampak lebih kemas malam tu. Harap2 muslim ahmad perform..fadhli shas marking kaw2

Reply

titan December 10, 2014 at 8:25 pm

Aisehh..
Kalah plak.

Tapi vietnam memang lyak menang.

Reply

Hafizmd December 10, 2014 at 10:18 pm

jeng..tp mmg vietnam layak menang malam tu..mahali out terus!

Reply

Denaihati December 2, 2014 at 2:24 pm

Kasi gegarkan semua kedai mamak 7 dan 11Dec pulak…heeee.

Reply

Hafizmd December 2, 2014 at 9:18 pm

yeaaaaah! kita ke final bergaya! insyaAllah malaysia vs vietnam menang!

Reply

akubiomed December 2, 2014 at 10:23 pm

Kita tunggu percaturan Dollah Salleh untuk pertemuan Harimau Malaya dengan Vietnam.

Reply

Aretikz December 3, 2014 at 12:24 pm

Misi sukar hakikatnya, apatah lagi tanpa Amri Yahya. Vietnam tampak lebih tersusun berbanding Harimau Malaya. Sokong tetap sokong, cuma kali ni, serius, lebih sukar berbanding melawan Singapura.

Reply

ikhwan December 4, 2014 at 7:13 pm

semoga berjaya harimau malaya.

Reply

TehR December 5, 2014 at 5:48 pm

harap2 mereka main seperti masa lawan singapura
semangat juang mesti sentiasa tinggi

Reply

blogger lelaki December 5, 2014 at 7:14 pm

semoga Malaysia akan menang dengan jaringan yang besar la..nanti ada timbal balik tak sakit nanti

Reply

Abdfatah December 6, 2014 at 9:11 am

Moga mereka terus berusaha lebih sikit utk menang…

Reply

maza December 8, 2014 at 12:30 pm

sekali kena 2 (vietnam) gol berbalas 1 (malaysia) daaa
dalam hati ada geram juga
tapi tak apa, ada chance Khamis nanti.. huhuhu

Reply

boy December 9, 2014 at 4:05 pm

x sabar tunggu kemunculan wak am & shukur adan

Reply

Hafizmd December 10, 2014 at 10:19 pm

itulah..bila takde shukor adan..baru rasa macam dia mmg patut ada dalam padang…wak am mmg terbaik!

Reply

ikhwan December 10, 2014 at 1:42 am

macam mana lah nanti kalau lawan di vietnam…

Reply

TiranaAduka December 10, 2014 at 8:14 am

Salam bro..
sentiasa mendoakan yang terbaik untuk pasukan harimau malaya…

Reply

reezluv December 12, 2014 at 8:53 am

bagi aku biasa je la..kagum sekejap je..selagi Malaysia tak layak ke Olympic, aku masih belum bangga dengan bola sepak Malaysia..:D

Reply

agiel December 13, 2014 at 4:25 am

walahhhh

ane jarang nonton bola

hehehehe

Reply

Farid Laham December 14, 2014 at 11:06 am

Malaysia ada peluang cerah nak menang insyallah :D

Reply

huda December 16, 2014 at 9:53 pm

insyaAllah ade rezki, kite menang kalahkan thailand amin….

Reply

Adam December 20, 2014 at 2:43 pm

Berkat doa dan kesungguhan 11 pemain kita, pasti boleh.

Reply

jimi December 28, 2014 at 11:00 am

cuba lagi harimau malaya

Reply

Abdullah January 4, 2015 at 5:27 am

agak sedih juga kalah di final

Reply

Noriza Rahman January 8, 2015 at 7:21 am

Menang dengan Vietnam tetapi tewas juga akhirnya dengan Thailan, menyedihkan episod kekalahan pada perlawanan akhir tu!

Reply

Jasa Desain Logo April 19, 2015 at 11:57 am

Gak apalah kalah,yang penting kita harus tetap dukung dan beri semangat pada tim

Reply

Jasa Desain Logo April 23, 2015 at 3:41 pm

Semua pemain adalah kunci,karena dalam sepak bola kerjasama tim adalah segala galanya,bukan satu dua pemain aja.

Reply

Leave a Comment