Wordless Wednesday #31 Laksam Sebenar!

- 20 February 2013Bicara santai

Assalamua’laikum.

Wordless Wednesday #31 Laksam Sebenar!

sarapan pagi laksam sedap murah gombak

@hafizmd  – Wordless Wednesday #31 Laksam Sebenar! Laksam=laksa yang ada rasa masam sikit???

{ 46 comments… read them below or add one }

akubiomed February 20, 2013 at 1:44 pm

Tak pernah rasa lagi.

Reply

suri February 22, 2013 at 11:25 am

rasa masam2 hee lebih kurang kuahnya cam laksa ,,seingat sy…

Reply

anif February 20, 2013 at 2:08 pm

Bikin perut saya lapar kembali! :D

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:30 pm

tak dapek ambe tolong =)

Reply

suri February 22, 2013 at 11:26 am

ada no hp di situ bro hanif hee..mtk depa tolog htrkan.jgn courier sudahlah

Reply

fiezaradzi February 22, 2013 at 3:42 pm

ada sikit2.. tapi kuahnya lebih putih berbanding kuah laksa..

Reply

yusri February 20, 2013 at 3:42 pm

ambe panda buat laksam…original pantai timur…huhu

Reply

onlajer February 20, 2013 at 4:21 pm

laksam ni sebanarnya dari pantai timur ya bro?

Reply

yusri February 21, 2013 at 9:32 am

yer bro…nak tahu macam mana buat..meh terjah kat blog ambe…hehehe

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:22 pm

@yusri, molek sangatlah ni..ambepun mesti terjoh balik amik resepi..hehe

Reply

yusri February 22, 2013 at 6:51 am

ambik boh…jangan dok ambik…kalu dok pahang nok buat gane…tanye ambe…

hafizmd February 21, 2013 at 1:29 pm

@onlajer, gitulah ceritanya…nak rasa?

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:29 pm

@yusri, haaa…tauke laksam sudah sampai..hehe

Reply

yusri February 22, 2013 at 6:52 am

XYL ambe yang taukenya…haha…ambe supporter je…

Reply

fiezaradzi February 22, 2013 at 3:40 pm

Wah, heat bro.. pandai buat laksam..leh buat bisnes ni…

Reply

yusri February 23, 2013 at 1:43 am

masa XYL tak kerja dulu memang buat bisnes ni…

Reply

hafizmd February 25, 2013 at 9:13 am

@yusri, ooo..gitu citernya

Reply

yusri February 26, 2013 at 3:31 pm

begitulah adanya…huhu

maza February 20, 2013 at 4:24 pm

perkhh… meleleh air liur sudah.. huhuhu

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:29 pm

Jaga2 bang maza…kang menitik atas keyboard..hehe

p.s. lau singgah pagi2 kat area gombak ni, roger2lah =)

Reply

fyna February 20, 2013 at 4:54 pm

tak pernah cuba lagi. mesti sedap kan.

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:28 pm

Kena rasa jugak sekali

Reply

yusri February 22, 2013 at 6:52 am

pasti nak berkali-kali…

Reply

hazman aka species1980 February 20, 2013 at 5:06 pm

whoaaaa….. terus rasa nak cari kat pasar malam nie….kalau kuah pekat lagi sedap kan

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:28 pm

Memang sodap! Kalau pekat maksudnya ikan banyak..lagilah sodap!..hehe

Reply

Denaihati February 20, 2013 at 5:26 pm

laksam sebenar, mesti benar-benar sedap ni. dimana boleh dapat…

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:27 pm

Memang sodap!
Batu Muda Tambahan, Gombak KL tuan DH. Klau lalu sini pagi2, silalah roger2 ambe..boleh ngeteh semangkuk dua =)

Reply

ohcikgu February 20, 2013 at 9:12 pm

wahhh..bak sikit laksamnya..

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:25 pm

Boleh. Meh sini cikgu..ambe belanja

Reply

Qashmere February 20, 2013 at 10:23 pm

saya suko laksammmm

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:24 pm

Genglah kita..hehe

Reply

TehR February 21, 2013 at 12:46 am

hampir sama dengan laksam kelantan
memang aku sangat suka makan laksam

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:24 pm

Mmg hampir sama, cuma yg ambe makan ni ambe campur ngn laksa putih..mmg sodap! Terasa keoriaannya =)

Reply

pipoq February 21, 2013 at 2:59 am

okay..tak pernah makan lagi yang ni..

Reply

hafizmd February 21, 2013 at 1:23 pm

Nak kena cuba..sodap!

Reply

topijerami90 February 21, 2013 at 3:09 pm

owh yeke laksam nie kana masam?
taku tau la plak…

Reply

hairulafiz February 21, 2013 at 4:07 pm

samalha tak pernah rasa laksam ni..

Reply

yusri February 22, 2013 at 6:54 am

nak cuba datang lah ke base kawan…haha

Reply

Bro Zulkbo February 21, 2013 at 11:47 pm

salam..
bila balik utara orang sana
pun makan laksam nih..
saya sebelah Pahang dah
lama makan laksam

Reply

suri February 22, 2013 at 11:24 am

jiran kami sllu bgi klu2 hujung mggu utk blas2 lauk masing2.tpi sy kmi terima dan tak makan langsung.

sy ada gak nak try buat tapi klu tak minat nnti di bikin tak mkn mmbazir pula.sy pula tak gemar sgt jadi tak blh nk ckp apa2 heee

Reply

fiezaradzi February 22, 2013 at 3:49 pm

dulu2 mmg ingat laksam ni laksa yang de rasa masam.. haha.. rupanya hampir sama je dgn kuah laksa penang, cuma mungkin santannya byk, masam santan tu de sikit kot..

mmg sedap laksam ini, dan berbaloi murahnya dgn kuantiti laksam itu..

Reply

yusri February 23, 2013 at 1:49 am

masam tu sebab letak asam gelugur…tak banyak dalam 2-3 keping je untuk kuah satu periuk yang sedang-sedang…
Rasa laksa dan laksam pantai timur sama je…bezanya laksa kuahnya diletak sedikit lada hitam manakala laksam tidak.
kalau dekat kelantan laksa dimakan bersama dengan belacan begitu saja…huhu

Reply

hafizmd February 25, 2013 at 9:13 am

@yusri, Asam mmg masam =)

Mmg ciri2 tauke laksam bro yusri ni…terbaiklah bro!

Reply

yusri February 26, 2013 at 3:32 pm

buleh lah sikit-sikit…haha

Reply

Hafizul February 25, 2013 at 10:22 am

Ohh sedap nya..tapi mak saya buat lagi sedap..hehe..teringin nak makan masakan mak..emmmm

Reply

yusri February 26, 2013 at 3:33 pm

asalkan free memang sedap boh…haha

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }