Siri 4:Ambil Kesempatan Selagi Sempat!

- 15 August 2012. Updated 15 July 2014Bicara santai

 Assalamua’laikum.

Bulan dah mengambang, ambe baru nak papar rakan blogger paling mesra Julai 2012. Maaflah yer, bukan lupa tapi buat-buat sibuk (hohoho). Jangan pula ada yang salah faham yer, ini jenis ambil kesempatan yang baik-baik saja. Lagipun, ada antara mereka yang sudah berPR yang bagus-bagus. Inilah masanya kita sedut dan kongsikan sikit kemanisan blog kita pada rakan lain. Jom terjah 10 blogger paling mesra bulan Julai 2012.

Bunyi mercun bola satu!

Terima kasih semua. Semuanya memang terbaik! Nampak gayanya, ada pesaing baru yang mula tunjuk taringnya iaitu Bro Hafizul kita. Memang makin menyerlah kehenseman beliau sekarang. Tak caya? Cuba jenguk Pondok Kecil dia. Makin meletop-letop!

Jadi, untuk sama-sama mendapat kebaikan, apa kata kita amalkan cara di bawah untuk memeriahkan lapangan blogging ni dengan;

  1. Blogwalking secara konsisten. Tak perlu banyak, janji paling kurang 1 komen untuk 1 entri. Jadi, amalkan 3 komen untuk 3 entri sehari. Nak komen sampai lebam biji mata, ikut suka hatilah…hahaha
  2. Pelbagaikan komen. Idea takde untuk komen? Jangan risau. Baca komen rakan lain, dan cuba balas balik komen rakan tadi. Kira macam sembang-sembanglah. Buat macam rumah sendiri….
  3. Masuk giveaways atau kontest? Ini bagus juga. Banyak sangat bagusnya kalau masuk aktiviti-aktiviti macam ni. Kalau tak sempat, pandai-pandailah pilih mana yang berpotensi besar. Kalau tak sempat jugak? Senang, jadi penaja….hehehe

Cukuplah sekadar 3. Banyak-banyakpun, bukan kita nak buat semuapun….hahaha. Tapi kalau dapat buat semua, memang anda blogger kental lagi tegar, bugar dan segar!

Untuk top 3, ambe akan paparkan entri terkini blog anda di sebelah kanan =)

@hafizmd – Ramadhan dah nak balik, moga kita makin perhebat usaha amalan kita…ameen

{ 25 comments… read them below or add one }

maza August 15, 2012 at 12:06 pm

wah tahniahlah..

PR maza sudah jatuh ke tangga 1, dari tangga 2 yg bertahun2 duduk tang situ jerk…

tapi, bagi maza kunjungan kekawan lagi dihargai gitew. ahaks.
hehehe

Reply

pipoq August 16, 2012 at 1:58 pm

tak berapa nak mesra di bulan julai..hehehe..

apa pun bak kata tuan tanah, konsisten tu penting..

Reply

Jebeng Otai™ August 17, 2012 at 6:42 am

agak terkucil skit pada bulan ni..hehe

Reply

akubiomed August 17, 2012 at 2:54 pm

Dekat blog ini pun Suri berjaya mendahului carta top komentator. :-)

Reply

anif August 17, 2012 at 3:32 pm

Nampaknya saya sudah kurang mesra untuk bulan Julai 2012 di blog ini.

Reply

suri August 31, 2012 at 11:32 pm

suka sb bro sllu ke pertama mana2 blog sllu on blog awl2 pagi ker? thnks sb sudi msuk sy komen entri pertama jer heee

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:13 pm

@suri, bro anif mmg antara yg terawal singgah….terbaik!

Reply

titan August 17, 2012 at 7:11 pm

makcik suri ni lagi. grr..

Reply

suri August 28, 2012 at 2:26 pm

oklah tu mkn cendol byk2 bhya nnti ggi cpt rongK

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:45 pm

@suri, hahaha…poliden ade…takpe =)

Reply

daddydee August 24, 2012 at 4:47 pm

tahniah buat semua saudara-saudari blog yang memang mesra…suri punya top susah nak di cabar tu…

Reply

suri August 31, 2012 at 11:31 pm

mana ada bro sb masa lapang blh lah gini…

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:13 pm

@suri,betullah suri..masa lapang lehla jalan2 sana sini…hehe

Reply

Khidhir August 26, 2012 at 3:29 pm

73? betul2 punya komen kak suri ni

Reply

suri August 28, 2012 at 9:25 pm

hee mana ada amsa blh sedal lama2 heee

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:42 pm

@suri, ada masa, sampailah…takde masa..lambat sikit sampainya…janji ttp sampai..hehe

Reply

Hafizul August 26, 2012 at 4:57 pm

Wahhhh duhhh..puji sakan nmpk..haha..tak de la meletop2..biasa2 jer..huhu..apa-apa pun terima kasih atas penghargaan ini..hehe

Reply

suri August 31, 2012 at 11:33 pm

tiba saat nnti mesti akan uder lebih awal mana tahu saya sepi pas ni..

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:09 pm

@suri,mungkin jugak…harap dapat kekal sampai tua…hohoho

Reply

suri August 28, 2012 at 2:35 pm

salam raya terima kash atas link bro hee..pandai baner gtu

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:45 pm

Terima kasih kembali =)

Reply

suri August 28, 2012 at 2:36 pm

teriam aksh sb bro dna rakan2 suka pi klr masuk blog sy tak berpa cun tu,rasanya tanpa kalain sapa cc huhu..

thkns semua/utk admin penghargaan ni mmg best

Reply

hafizmd September 3, 2012 at 2:44 pm

Terima kasih kembali utk suri dan semua rakan blogger. Anda semua mmg best!

Reply

encikkewangan September 5, 2012 at 9:49 am

Menarik idea no. 3 tu, maybe saya akan selitkan artikel saudara kedalam artikel saya. Thanks. Sudi-sudilah menjengok blog saya. Assalamualaikum.
http://blogerlaptop.blogspot.com/

Reply

hafizmd September 7, 2012 at 11:35 am

Wa’alaikumussalam.
Terima kasih EK. InsyaAllah akan jenguk ke sana nanti…

Reply

Leave a Comment