Speechless Friday #2 Jiwa Muda?

- 8 February 2013. Updated 2 April 2013Bicara santai

Assalamua’laikum.

Speechless Friday #2 Jiwa Muda? Dulu layan, sekarang ramai yang dah tarik diri. Perasan jiwa dah tak ‘muda’ ke?

petua awet muda speechless friday

Layan entri; 9 Petua Awet Muda & juga entri ini; Senaman Kuda.

@hafizmd – Speechless Friday #2 Jiwa Muda? Ambe bertambah ‘muda’ setahun hari ni!

{ 46 comments… read them below or add one }

akubiomed February 8, 2013 at 12:51 am

Ketika bujang dahulu minat menonton Anime. Sekarang tidak lagi.

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:42 pm

hehe..baguslah bro.

ambe melekat lagi dgn anime ni…hohooh

Reply

donnyien February 8, 2013 at 3:56 am

zaman kanak-kanak memang suka sangat tengok cerita kartun ni..

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:42 pm

ambe sampai sekarang suka tgk kartun…ape nak jadilah…

Reply

Mat Din February 8, 2013 at 8:21 am

dulu pun layan jugak.. tp sakang layan lau time bab best je.. hehe. n layan comic manga lagi best.. sbb da terkehadapan dari anime. :D

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:44 pm

Manga best jugak, cuma ambe tak layan sbb takde feel..takde gerak2…hahaha

Reply

pipoq February 8, 2013 at 9:27 am

jiwa mesti sentiasa muda..tambah pulak bila kat rumah sibuk melayan karenah dua anak main sama2 diorang..keje pun melayan karenah budak2 sekolah tahap rendah..

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:46 pm

hehe..main ngn anak2 lagilah kena rasa muda..ni petua mudah awet muda gak ni

elok jugak tu, jadi jiwa sentiasa postif dan muda..terbaik!

Reply

Sharafie February 8, 2013 at 12:15 pm

eh anime naruto ni chief engineer aku pun layan lagi..hahaha..sama² lepak layan anime..

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:47 pm

peh! terbaiklah layan sekali ngn chief!

anime naruto ni, ambe dah jadi addicted..hahaha

Reply

Juan February 8, 2013 at 2:58 pm

saya sampai sekarang layan lagi tetapi x lah fanatik hanya bila boring sahaja

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:48 pm

hahaha..ambe tak fanatik cuma addicted…hahaha

Reply

maza February 8, 2013 at 4:40 pm

wakaka.. dahulu purba kala maza ikuti kisah komek Anak-anak Wira.. habis duit makbapa bikin bilik komik ini yang ketika itu berharga RM3.00 senaskah.

Bukan sepuluh atau duaploh siri sahaja dibeli, hampir berbakul-bakul. Bayangkan, berapa banyak sudah dibelanjakan untuk itu, walhal masih lagi bertaraf student! hahaha..

Psst: dalam jiwa ada rasa bersalah.. ahaks..

;)

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:50 pm

hehe..mase tu mmg tak kiralah dah bang maza…duit makan sanggup simpan sebab nak beli buku2 komik camtuh..hahha

rasa bersalah ek?hehehehe

pssst..anak2 bang maza ada minat komik jugak ke?

Reply

hairulafiz February 8, 2013 at 5:07 pm

saya masih layan anime ni walaupun sudah ada anak 3..

Reply

hairulafiz February 17, 2013 at 1:44 pm

cerita anime ni best…

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:59 pm

mmg best anime ni bro…rasa mcam lambat pulak satu episod satu minggu…

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:51 pm

keh3..ada genglah ambe…jiwa mesti muda remaja..

Reply

Hamdan February 8, 2013 at 6:40 pm

La ni layan animasi budak botak 2 beradik tu… :)

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:52 pm

upin ipin…

boboi boypun ok gak bro

Reply

padin February 8, 2013 at 9:18 pm

tak pernah pulak layan cite ni…
komik kungfu hong kong je, ekekee

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:52 pm

komik kungfu? wah ni cam best jer

Reply

UmmiKami February 8, 2013 at 9:54 pm

Salam tumpang lalu.. :D

Layan katun sincan ja…hehe

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:59 pm

hehe…as salam kak

sinchan lagilah muda kak

Reply

TehR February 8, 2013 at 11:21 pm

selamat hari lahir, bro
terkenang pulak masa aku ‘muda2′ dulu
hehe

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 4:00 pm

terima kasih cikgu =)

sekarang pun muda lagi ni cikgu!

Reply

titan February 9, 2013 at 5:49 am

amboi..amboi..haha..

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 4:00 pm

ehem ehem…hahaha

Reply

Petua Puteri February 9, 2013 at 6:23 am

Jiwa muda.. jgn cari bini lain sudah.. :P

Reply

fiezaradzi February 18, 2013 at 1:26 pm

saya setuju sgt2…

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 4:01 pm

@fieza, noted =)

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:58 pm

hahaha…jiwa muda utk isteri jer…hehhee =)

Reply

papa mifz February 9, 2013 at 5:55 pm

skrg nih den banyak layan cerita Upin dan Ipin & Boboiboy jer…hehe

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:57 pm

citer ni pun ok…lagi muda tu PM!

Reply

UmmiKami February 9, 2013 at 11:24 pm

Salam kuih bakul :)

Awet muda takpe, jangan buka cawangan muda.. :D

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:53 pm

As salam kak,
hahha…cawangan tu mintak simpang jauh =)

Reply

Leeza dayasari February 10, 2013 at 12:56 am

naruto…. layann ni… hooo

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:54 pm

hehe…”terpaksa”…keh3

Reply

yusri February 14, 2013 at 6:07 pm

ambe peminat setia Tony Wong…huhu

Alam Perwira,Dewata Raya DLL….best

Reply

hafizmd February 17, 2013 at 2:03 pm

fuh…tu feveret tu boh!

Reply

Hafizul February 16, 2013 at 2:37 am

Emm jarang-jarang jer tengok cite ni..naruto bagi saya best..hehe

Reply

hafizmd February 17, 2013 at 11:26 am

Naruto anime ambe paling minat tp terpakse berhenti tgk sbb internet laju sgt…hahaha

Reply

fiezaradzi February 18, 2013 at 1:27 pm

jiwa muda rupanya.. patutlah suka layan lagu najwa latip.. hahaa.. jiwa muda tak pe, jgn perasan muda sudah..

chek nak jiwa muda jugaklah, sbb tu nak layan drama korea aje.. hihi

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:55 pm

hahahha..yg tu no komen…hahaha

sbb tu ambe layan korea jugak…maklumlah…

Reply

Hazril February 27, 2013 at 1:56 am

teringat dulu2… komik dah penuh kat rak buku sekolah lastly mak aku “pos” kat lori sampah… haha

Reply

hafizmd March 3, 2013 at 3:57 pm

itu mmg jalan terakhir….hahaha

Reply

Leave a Comment