Nazmi Faiz Sah Milik Beira-Mar di Portugal

- 22 May 2012Sukan

Assalamua’laikum.

Nazmi Faiz sah milik kelab bola sepak Beira-Mar di Liga Portugal. Harapan dan doa kita semua khasnya dalam entri aku, Nazmi Faiz dan Beira Mar kini menjadi kenyataan. Memang bangga sungguh! Serius bangga. Dia menjadi pemain pertama dari Asia Tenggara dan 100% pasti yang pertama dari Malaysia bermain di Eropah. Tempoh kontrak 3 tahun bermula bulan Ogos tahun ni sehingga Jun 2015. Aku rasa berita ini cukup memberi suatu impak yang besar untuk semua pemain muda Malaysia.

Nak tengok gambar Nazmi Faiz sarung jersi emas SC Beira-Mar?

nazmi faiz di portugal

Kacak tak? Memang bangga bebenor teman weh. Nak-nak bila berita kejayaan Nazmi Faiz ada disiarkan di sini: EspnStar.com. Memang cukup membanggakan. Nampaknya, sukan bola sepak Malaysia semakin terutamanya di peringkat pemain muda. Kejayaan berganda-ganda dari pasukan hoki, kriket dan kini giliran lelaki kacak Nazmi Faiz untuk mengukir kejayaan. Tiba-tiba teringat iklan Ramli dalam tv daaa….hehehe

Dengan kelibat pasukan ternama seperti FC Porto dan Benfica, aku rasa Nazmi Faiz sangat-sangat bertuah dan memiliki peluang yang cukup luas untuk menyerlah di Liga Portugal. Cara permainan dia yang lebih taktikal dan berstamina tinggi amat sesuai dengan gaya permainan mereka di sana. Agaknya, tu yang dapat pikat pengurusan SC Beira-Mar. Terbaiklah!

@hafizmd-Jangan lupa, Piala Thomas sudahpun bermula dan Malaysia dah menang semalam. Boleh baca di sini: Berita Terkini Piala Thomas

Kredit gambar: www.espnstar.com

{ 52 comments… read them below or add one }

fiezaradzi May 22, 2012 at 12:28 pm

bangga jap tadi bila baca berita.. haha.. mmg terbaik.. bangga pulak wpun kenal macam tu jer.. all d best utk nazmi faiz.. moga berjaya dlm pasukan yg lebih hebat di masa depan.. yeah…mmg kacak lah..
Baca entri terkini Blogger fiezaradzi´s: Piala Thomas Malaysia Lawan Afrika Selatan

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:05 pm

Mase baca tadi cam tak percaye pulak…hehehe

All the best utk nazmi faiz…ini mmg benar2 lelaki kacak

Reply

fiezaradzi May 22, 2012 at 12:31 pm

dan lagi bangga bila coach tu sendiri puji dia.. hah, terbaik.
Baca entri terkini Blogger fiezaradzi´s: Piala Thomas Malaysia Lawan Afrika Selatan

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:05 pm

itu yg penting. coach sendiri rasa dia boleh main dgn baik…

Reply

cik tom May 22, 2012 at 12:34 pm

wah bangga dengan rakyat malaysia!
Baca entri terkini Blogger cik tom´s: Pelajar Lepasan SPM: Dilema Minat dan Hasrat Ibu Bapa

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:04 pm

Kita tumpang bangga jugak…malaysia boleh!

Reply

Jebeng Otai™ May 26, 2012 at 12:45 pm

sama2 bangga..
Baca entri terkini Blogger Jebeng Otai™´s: Hard Disk Rosak

Reply

anif May 22, 2012 at 12:47 pm

Khabar gembira dari Portugal buat rakyat Malaysia! Harap beliau cepat meyesuaikan diri dan mempamerkan aksi terbaiknya!
Baca entri terkini Blogger anif´s: Teknologi – Ketinggalan Sedikit Tidak Mengapa

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:04 pm

Tak sangka dia dapat pikat hati pengurusan kelab tu secepat ni. Mmg kira ada bakat dan peluang besar kat sana..

Reply

vanfery May 22, 2012 at 1:20 pm

peh…satu lagi kebangaan rakyat malaysia…

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:03 pm

Mmg bangga….makin harumlah nama nazmi faiz lepas ni

Reply

shraqs May 22, 2012 at 1:30 pm

Terbaiklah!
Baca entri terkini Blogger shraqs´s: Blog Tips – Tingkatkan Page Speed Dengan Mengoptimize Gravatar (Part 1)

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:02 pm

Mmg terbaik! Bangga wooo…hehe

Reply

Jebeng Otai™ May 26, 2012 at 12:46 pm

terbaek dri malaysia.. :)
Baca entri terkini Blogger Jebeng Otai™´s: Hard Disk Rosak

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 12:51 pm

@JO, mmg terbaik!

Reply

titan May 22, 2012 at 1:35 pm

ini baru namanya lelaki kacak. haha..
Baca entri terkini Blogger titan´s: Himpunan Jutaan Belia – Mei 2012

Reply

suri May 23, 2012 at 12:50 pm

sambil tonton bola blh gak saya hirup cendol semangkuk
Baca entri terkini Blogger suri´s: Temuduga Benar- Benar Menduga Hati

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:02 pm

ini mmg benar2 lelaki kacak woooo

Reply

suri May 24, 2012 at 4:05 pm

mmg kacak sb berjaya yeh!

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 1:09 pm

@suri, dia mmg lebih kacak berbanding mamat tu…hehe

Reply

yas May 22, 2012 at 2:52 pm

Tahniah Nazmi Faiz…semoga terus berjaya dan buat yg terbaik!!!
Baca entri terkini Blogger yas´s: Aksi Maut Seorang Lelaki

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:02 pm

Ameen…sama2 kita doakan yg terbaik utk nazmi faiz

Reply

Shahrul May 22, 2012 at 4:13 pm

Tahniah Nazmi…banggo sunggoh
Baca entri terkini Blogger Shahrul´s: Lelaki Kacak Kelantan

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:02 pm

Kawepun tumpang banggo..hehe

Reply

suri May 24, 2012 at 4:06 pm

ada a sudahlah asal o pulaks..

rakyat malaysia mmg bangga akan kemenagan pemain2nya
Baca entri terkini Blogger suri´s: Putus Bila Perlu

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 1:09 pm

@suri,mmg bangga bila ada yg berjaya tarik minat team luar…terbaik

Reply

Din May 22, 2012 at 4:42 pm

wah…muda2 dah berjaya..

Reply

suri May 23, 2012 at 12:49 pm

kata org time bujnag le blh ligat cam gasing heee
Baca entri terkini Blogger suri´s: Kita Pakaikan Dia Baju

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:01 pm

Tulah…mmg terbaiklah

Reply

Denaihati May 22, 2012 at 5:04 pm

tahniah untuk beliau. semoga berkerja keras untuk game2 yg akan datang.

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:00 pm

Tahniah lagi sekali utk nazmi faiz. Harapnye dia kekal disiplin dan kerja keras

Reply

MR.Z May 22, 2012 at 5:20 pm

wah, makin hebat anak muda Malaysia ini, sampai ke luar negara bermain..
Baca entri terkini Blogger MR.Z´s: Percutian ke Cameron Highland

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 12:59 pm

Mmg makin hebat. Tumpang gembira ngn kejyaan anak muda kacak ni =)

Reply

Jebeng Otai™ May 26, 2012 at 12:47 pm

dpt membuka mata ramai pihak..
Baca entri terkini Blogger Jebeng Otai™´s: Hard Disk Rosak

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 12:51 pm

@JO, harapnya lah…jgn makin tutup sudahlah..hehe

Reply

Izzuddin Fauzi May 23, 2012 at 7:31 am

Semoga dia buat yang terbaik walaupun bukan di bawah nama Malaysia kerana dia masih anak Malaysia.

Reply

suri May 23, 2012 at 12:46 pm

detik indah kita sbg anak Malaysia bila ada terpilih ke sana
Baca entri terkini Blogger suri´s: Aku Di Silap Mata Olehnya

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 1:08 pm

@suri, mmg dia sendiri pun terkejut ngn peluang yg amat berharga ni =)

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 12:57 pm

Mesti dia akan buat yg terbaik!

Bangga tu bwak nama Malaysia…yeahhh!

Reply

chii May 23, 2012 at 9:07 am

Proud to be malaysia. Hehe,semoga menjadi inspirasi dan penyuntik semangat utk semua pemain dan harap agar ada lg yg akn ikt jejak nazmi.

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 12:54 pm

Mmg kita bangga dgn nazmi.
Moga ada lagi yg berkelana ke luar utk kembangkan karier =)

Reply

suri May 23, 2012 at 12:42 pm

merata cerita ttg dia cayalah hee..
Baca entri terkini Blogger suri´s: Senaman Kecantikan Hidung

Reply

hafizmd May 23, 2012 at 12:48 pm

Wonderkid…gelaran baru utk Nazmi Faiz =)

Reply

chii May 23, 2012 at 4:24 pm

Wonderkids? Da mcm wondrpets la plak. Tp kalo tgk muka nazmi, ada ala2 international kan. Hehe
Baca entri terkini Blogger chii´s: Pengalaman Bergelar Blogger

Reply

akubiomed May 23, 2012 at 5:22 pm

Nazmi menjadi kebanggaan rakyat Malaysia apabila telah terpilih untuk bermain kelab divisyen 1 di Portugal.
Baca entri terkini Blogger akubiomed´s: Wordless Wednesday – # One Thousand Million Smiles

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 1:20 pm

Mmg bangga! Moga dia cepat serasi…

Reply

syahrilhafiz May 23, 2012 at 6:31 pm

bangga! jangan ada orang yang bermotifkan politik nak main taik dengan nazmi faiz sudahlah
dan harap dia pun ikut kehendak hati dia be the best player!
Baca entri terkini Blogger syahrilhafiz´s: iCopy – Pengimbas Printer Mudah Digunakan

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 1:19 pm

harapnye gitulah….biar dia tentukan sendiri…

Reply

stillriver May 27, 2012 at 10:01 am

rasa2nya pemain pertama di eropah tu tak brape sesuai sebab kita dah ada sblm ni yg main kat eropah bermula dengan lim teong kim (hertha berlin sc – germany) hinggalah akmal rizal.. apepun memang bangga dengan kejayaan nazmi..moga dia menjadi perintis untuk pemain2 malaysia berjaya di eropah lepas ni.. kalau dah ramai yg main kat eropah atau kelab2 ternama barulah kita boleh berkira2 ntuk takluk pentas asia..

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 12:50 pm

Betul jugak ek. Tpi dia pemain pertama ke liga portugal. Pepun, kita mmg bangga dgn dia. Moga kita mampu takluk Asia dalam masa 4-5 tahun dari sekarang

Reply

energy May 28, 2012 at 10:21 am

memang bangga dengan prestasi Nazmi. Dah lah dia muda lagi. memang cerah future dia dlm arena bola sepak.
Baca entri terkini Blogger energy´s: Perkara Yang Pengguna Patut Tahu Mengenai Tarif Elektrik

Reply

hafizmd May 29, 2012 at 12:45 pm

Kita mmg tumpang bangga =)

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge