Senarai Pengusaha Buah Mahkota Dewa

- 31 July 2012. Updated 29 April 2014Kesihatan

Assalamua’laikum.

Lama menyepi. Biasalah. Naik turun blogging. Macam tayar kereta juga. Kejap kat atas, kejap kat bawah. Kalau semua pakat update hari-hari, siapa pula yang nak baca entri anda, kan? hehehe. Sepanjang kita menulis, mesti ada entri-entri yang cukup dekat dengan hati kita. Antara entri yang cukup dekat dengan ambe ialah entri, Khasiat Buah Mahkota Dewa. Terasa dekat kerana air rebusan buah mahkota dewa menjadi teman rapat arwah Abah yang ada tekanan darah tinggi semasa hayatnya. Untuk itu, ambe suka untuk berkongsi senarai pengusaha mahupun sesiapa saja yang punyai tanaman buah mahkota dewa ini.

Ambe senaraikan setakat yang ada. Senarai penaman/pengusaha/penjual tanaman buah mahkota dewa.

  1. En. Ishak: http://mahkotadewamalaysia.webs.com
  2. Tn. Hj. Yaacob (Yaacob Berkat Enterprise): www.yaacoberkat.blogspot.com
  3. En. Razali (membeli buah mahkota dewa): Hubungi beliau di info.mrhservices@gmail.com
  4. Pn. Nora (jual benih & mahkota dewa kering/basah) sekitar Kluang dan Batu Pahat Johor: Hubungi beliau, 012 7489445
  5. En. Hairul (pengedar mahkota dewa kering/basah) sekitar Pekan Banting: 010-7034273
  6. Ery (pengedar mahkota dewa): 0125282861
  7. Sekitar Jengka Sebelas, Pahang: Hubungi talian 014 5432472
  8. En. Abas (penanam & pengedar): 017-9588728
  9. En. Hanry Arang (pengedar mahkota dewa), Sandakan Sabah: 013-5532098
  10. En. Ramli Lebai Husin: 019-595 7556 @ email rem2912@gmail.com
  11. En. Mizi (benih mahkota dewa), Sri Kembangan Selangor: 0192366797
  12. Pn. Wawa: 017 3063917
  13. En. Hashim Tiger (penanam, penjual, pengedar mahkota dewa) Dewa di Merbok, Sg petani Kedah: 019-9660413
  14. Kawasan Dengkil, Sepang, Cyberjaya, Putrajaya, Bangi, Kajang, Nilai: Laman web, www.biakbemban.blogspot.com

Inilah antara senarai yang sempat ambe tuliskan untuk semua pencari buah mahkota dewa. Kata mereka yang berpengalaman, tanam dalam pasu pun jadi. Maka, mungkin sebab itulah buah mahkota dewa sekarang muncul dalam pelbagai bentuk akhir. Mudah ditanam dan banyak khasiatnya.

Semoga entri ini ada manfaatnya untuk anda diluar sana. Berusahalah, insyaAllah setiap penyakit ada penawarnya kecuali mati.

Baca entri ini untuk mengetahui lebih lanjut khasiat buah mahkota dewa: Khasiat Buah Mahkota Dewa

@ hafizmd – Semoga Ramadhan tahun ni lebih baik untuk kita. Ameen

 

{ 47 comments… read them below or add one }

maza July 31, 2012 at 3:25 pm

Wah.. bagus lah hafis..

elok gak ada info ini, kurang2nya boleh dijadikan makanan atau perubatan alternatif..
ubat2an barat ini bukannya tak bagus, cuma ada side effect..

hehehe

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:58 am

Terima kasih bang maza

Itulah, herba yg kita ada cukup hebat!

Reply

onlajer July 31, 2012 at 4:38 pm

Betul2 belum pernah makan buah mahkota dewa tu

Reply

Jebeng Otai™ July 31, 2012 at 8:56 pm

sy tgk pon x pernah..kene search ni..hehe

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:56 am

@JO, boleh klik link kat atas tu…ada citer sikit pasal buah ni…entri lama tuh..hehe

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:57 am

Ambepun rasa sikit jer dulu…pahit

Reply

akubiomed July 31, 2012 at 7:14 pm

Macam mana rupa buah mahkota dewa ini. Tidak pernah lihat dan makan sebelum ini. Apa yang boleh dibuat dengan buah ini?

Reply

suri July 31, 2012 at 11:23 pm

rasa org sllu buat ubat heee

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:53 am

@Suri,insyaAllah…sumber penawar

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:57 am

warna merah…bro boleh tgk gambar dan khasiatnya di link yg ambe sertakan kat dalam entri ni…

antaranya ialah ubat darah tinggi

Reply

ohcikgu July 31, 2012 at 7:37 pm

manis tak air nih??

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:56 am

Kalau air yg asli, pahit..kalau campur kopi, rasa kopi…sedaplah…hehe

Reply

Juan July 31, 2012 at 9:35 pm

baru pertama kali dgr nama buah nih

Reply

chii August 3, 2012 at 1:22 am

serius? xpe2..pasni leh search kat google..byk khasiat nya :d

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:28 am

@chii,kat dlm entri ni pun ambe dah siapkan linknye…klik saje..hehe

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:54 am

@Juan,lehla cuba kopinye dulu

Reply

suri July 31, 2012 at 11:22 pm

sy pernah dengar tapi tak pernh makan heee

Reply

chii August 3, 2012 at 1:22 am

kalau mahkota dewa sendiri..chii x pernah rasa..tp kalau dicmapurkan dlm kopi..ada la.sedap gak la

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:28 am

@chii,ooo…kopi mahkota dewa ek?

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:54 am

Nak kena cuba kalau perlu =)

Reply

mariya August 1, 2012 at 7:07 am

sy sedang buat penyelidikan tentang buah ini :)

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:52 am

Terbaik Mariya!
Moga dapatlah berkongsi lebih terperinci ttg khasiat buah ni secara saintifik.

Reply

pipoq August 1, 2012 at 7:26 am

perkongsian terbaik..insyaAllah boleh dipanjang2kan..

kita zaman sekarang ni dah terbalik, ubat2an kimia tu kita anggap penawar utama dan ubatan semulajadi ni kita anggap penawar sampingan..

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:51 am

Sama2 kita berkongsi. Moga ada kebaikannya. Ameen.

Itulah. Ubat sintetik mmg semakin menjadi pilihan.

Reply

eiela August 1, 2012 at 1:53 pm

tak pernah dengar lagi buah nih. terima kasih jgk kongsi, bleh cuba nih. mudah-mudahan Allah izinkan.

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:46 am

Boleh cuba. Mmg berkesan terutamanya utk turunkan darah tinggi. InsyaAllah

Reply

daddydee August 1, 2012 at 3:54 pm

kat kilang saya jaga ada cleaner tanam pokok nya tapi sekali je pernah tengok buahnya pasal semua pakat nak amik…

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:45 am

hehe..buah byk guna, ramailah minat…

Reply

Hafizul August 1, 2012 at 4:21 pm

Tak pernah merasa lagi mahkota dewa ni…

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:43 am

Kalau buah kering, mmg pahit, tp kalau dah masuk dalam kopi..sedaplah rasanya…hohoho

Reply

irsah August 2, 2012 at 4:49 am

trima kasih. info menarik. sudah pastinya sesuatu yang baru untuk semua.

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:36 am

Sama2. Benda baik mesti kongsi sama2 :D

Reply

Norasikin August 2, 2012 at 5:54 pm

saya tgo pokok mahkota dewa jiran saya tu berbuah sepanjang tahun. merah je keliling pokok

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:33 am

wah…bolehlah mintak sikit..buat ubat

Reply

chii August 3, 2012 at 1:21 am

chii skrg ni minum kopi mahkota dewa…14 dalam 1..memng baik utk kesihatan…

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 10:29 am

wah..14 in 1 tu..dasat!

Reply

fiezaradzi August 3, 2012 at 4:14 pm

macam2 jenis buah leh buat ubat, sama ada kita tau atau tak, dan sama ada kita sanggup makan ke tak je.. kdg2 bergantung atas org tu jugak..

mahkota dewa, buah tunjuk langit tau tak?

Reply

bukit gambang September 4, 2012 at 11:47 pm

tapi buah dia ni mahal jugak kan?

Reply

hafizmd September 7, 2012 at 11:36 am

Nak kata mahal, taklah jugak..tp khasiat dia mmg bagus =)

Reply

udin2ruby February 6, 2013 at 9:49 pm

Jika kami ada produk mentah kemana nak dijual???. Dengan itu……

Tuan……. dapat kiranya senaraikan pembeli pembeli buah mahkota dewa. Apa yang ada cuma mereka mereka yang hendak menjual benih, mahkota dewa basah/kering. Produk berasaskan mahkota dewa semata mata.

Reply

hafizmd February 7, 2013 at 9:39 am

InshaaAllah, jika saya ada senarai baru, akan saya tambah.

Dalam senarai ni, hanya ada seorang saja yg membeli buah mentah iaitu di no.3

Reply

Jasthy S.Jawanting February 12, 2013 at 11:35 pm

Saya adalah pengusaha Serbuk Teh Mahkota Dewa di Kota Kinabalu Sabah.Boleh menghubungi saya di talian handphone ini 0198712289 bila-bila masa kecuali waktu tidur.Khidmat Penghantaran melalui pos Laju di mana sahaja di seluruh Malaysia.

Reply

Rosli December 11, 2013 at 11:20 pm

As salam, saya ada darah tinggi dan border kencing manis. Adakah hirisan mahkota dewa dapat megurangkan masalah yang saya hadapi….? Bagaimana saya boleh dapatkan hirisan mahkota dewa ? Sila emailkan maklumat berikut rsl5161@yahoo.com.

TQ.

Reply

wan January 30, 2014 at 3:57 am

saya sedia membeli buah segar dan buah kering mahkota dewa

cal/sms 019-412 0505 wan sg petani kedah

Reply

wan January 17, 2015 at 4:15 pm

Membeli buah kering mahkota dewa secara pukal.

Base d sg petani

Call/sms/wsap/wechat

019 352 8614

Reply

wan January 17, 2015 at 4:14 pm

Membeli buah kering mahkota dewa secara pukal.

Base d sg petani

Call/sms/wsap/wechat

019 352 8614

Reply

jaidy May 15, 2015 at 2:20 pm

Saya sedang mencari pembeli buah segar makotah dewa – negeri sabah. mohon bantuan…(0195838589)

Reply

Leave a Comment