Oh! Ayam Panggang…

- 9 July 2012Humor Terapi

Assalamua’laikum.

gambar cerita kelakar ayam panggang Hari Isnin. Ada yang bersemangat ke tempat kerja dan ada jugak yang bermalasan. Nak bangun mandi malas, nak pilih baju lambat, cari kunci moto tak jumpa, nak padankan tudung tak berapa nak kena, nak cari stoking sama dengan baju tak jumpa. Pendek kata, semua serba tak jumpa dan tak kena. Penangan hari Isnin. Sekarang dah sampai waktu makan, takkan masih lagi tak bersemangat? Ambe (saya) kalau kurang bersemangat atau tiba-tiba hilang semangat, ambe cari cerita-cerita kelakar. Kasi mood kembali ceria. InsyaAllah, semangat naik balik. Untuk hari ni ambe kongsikan cerita kelakar oh! ayam panggang

Tempat: Restoran Special Semua Kena Panggang, Banting, Selangor.

Bobby seperti biasa singgah di restoran kegemarannya. Kalau tak singgah dua hari sekali, mesti tuan kedai akan telefon. Sampai begitu sekali sayangnya tuan kedai kepada Bobby, pelanggan setianya.  Hari tu, Bobby macam biasalah, pesan ayam panggang seekor. Iya, Bobby memang handal dalam acara makan ayam panggang. Lepas 5 minit, seekor ayam panggang terhidang depan mata Bobby. Bobby menatap dari hujung leher sampailah ke hujung kaki ayam. Demi mengelakkan air liurnya meleleh lebih laju, Bobby menyentap peha ayam lalu makan dengan penuh berselera. Sedang Bobby enak meratah paha ayam, tiba-tiba muncul seorang pekerja restoran yang mukanya sedikit ketakutan.

Pekerja restoran: Maaf Bobby, sebenarnya ayam panggang yang kau makan tu bukan kau punya!

Bobby: Eh, kalau bukan aku punya, pasai apa letak atas meja aku? Aku dah bayar, dan aku tengah makan ni…

Pekerja restoran: Bobby, kau nampak tak mamat badan sasa kat meja hujung tu. Ni ayam dia. Aku dah salah hantar tadi. Ayam ni, last stok yang kami ada. Tengok-tengok, dia dah datang sini…

Bobby: Takpe-takpe. Rileks…kasi aku handle… kau diam-diam sudah…

Mamat badan sasa: Budak, itu ayam aku yang punya. Kau jangan berani nak makan lagi…

Bobby: Ok. Masalahnya, saya dah makan peha ayam ni. Lagipun dah bayar. So, kiranya ayam ni saya punyalah. Maaf yer…

Mamat badan sasa: Baik kau berhenti sekarang. Apa saja yang kau buat kat ayam tu, aku balas balik kat kau sekarang. Kalau kau potong lagi sebelah peha ayam tu, aku potong kaki kau. Kalau kau belah perut ayam tu, aku belah perut kau. Ada berani?

Bobby: Ok. Bagi saya peluang terakhir untuk menikmati ayam panggang ni.

Bobby tanpa menunggu jawapan mamat tu, terus membawa mulutnya dan menjilat bontot ayam tersebut.

Mamat badan sasa: ??????

Pekerja restoran: Bobby ni memang carik nahas… (berkata dalam hati….)

@ hafizmd – Semoga ceria! Cerita ini takde kaitan dengan sesiapa yang masih hidup mahupun yang sudah meninggal. Harap maklum…

{ 77 comments… read them below or add one }

Norasikin July 9, 2012 at 2:51 pm

bagi la sama rata. Kan lebih syok makan berdua dari makan sorang-sorang.
Baca entri terkini Blogger Norasikin´s: Menghias Kek Dengan Coklat

Reply

hafizmd July 10, 2012 at 12:12 am

Itu yg lebih baik…ni nak cari gaduh jer, sekali bobby buat helah ni..hohohoho

Reply

anif July 9, 2012 at 3:38 pm

Haha.. Cerita yang menceriakan hari Isnin 😀
Baca entri terkini Blogger anif´s: IKEA Malaysia Sale 5 – 22 July 2012

Reply

Jebeng Otai™ July 9, 2012 at 10:44 pm

cerita lain dri yg len..huhu
Baca entri terkini Blogger Jebeng Otai™´s: Hosting Baru JebengOtai.com

Reply

hafizmd July 10, 2012 at 12:07 am

@Jo, harap boleh ceriakan sikit hari Isnin ni =)

Reply

Jebeng Otai™ July 10, 2012 at 11:03 pm

mmg boleh bro.. :)
Baca entri terkini Blogger Jebeng Otai™´s: Exploitasi Kanak-Kanak Dalam Iklan Cegah Merokok

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:14 pm

@JO, hehee..serba bolehkah? =)

hafizmd July 10, 2012 at 12:12 am

@anif, harap2nya camtulah..hehe

Reply

Muhammad Fakhruddin July 9, 2012 at 5:52 pm

Toing!

Fikir dulu sebelum cabar orang.
Baca entri terkini Blogger Muhammad Fakhruddin´s: Pengakuan Perempuan Nan Bercinta

Reply

hafizmd July 10, 2012 at 12:09 am

Ye..betul…

Kadang2 kita ingat kita kuat tanpa fikirkan org lain

Reply

titan July 9, 2012 at 8:28 pm

hoho..aku tak faham wehh..
Baca entri terkini Blogger titan´s: Aku dan Cello aku..

Reply

chii July 10, 2012 at 12:06 am

biar betul titan x paham..ke wat2 x paham ni
Baca entri terkini Blogger chii´s: Status Diri Sendiri

Reply

hafizmd July 10, 2012 at 12:25 am

@chii, titan mmg sengaja buat tak faham…hahahha

Reply

titan July 10, 2012 at 11:16 pm

betul, percayalah..gua tak fahammmm..
Baca entri terkini Blogger titan´s: Eyriqazz vs Denaihati – Part 7

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 2:53 pm

@titan, lua nak gua belanja cendol dulu kaaa??hehehe

Reply

fiezaradzi July 25, 2012 at 1:50 pm

puasa tu, belum kena cendol, tu tak faham kot…
Baca entri terkini Blogger fiezaradzi´s: Berbuka Dengan Blogger Terkenal

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 12:02 pm

@fieza, kurang booster cap cendol..hehe

hafizmd July 10, 2012 at 12:08 am

Ko memang sengaja buat tak faham…hohoohh

Reply

titan July 10, 2012 at 11:18 pm

jangan marahh aa..
Baca entri terkini Blogger titan´s: Eyriqazz vs Denaihati – Part 7

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 2:53 pm

@titan…hehhe…org kacak mana boleh marah…hahaha

Reply

pipoq July 9, 2012 at 9:29 pm

terbayangkan bobby yang kehilangan sebelah kaki sambil bontotnya dijilat oleh mamat berbadan sasa..ahahaha..

lepas tu tokei kedai taknak lagi call bobby..
Baca entri terkini Blogger pipoq´s: Keibubapaan – Rutin berubah

Reply

hafizmd July 10, 2012 at 12:08 am

hahaha….jauh tu bayangannye bro…hahahaha

bobby dah tinggal kenangan lepas tu…hehehe

Reply

akubiomed July 9, 2012 at 11:19 pm

Gila kalau badan sasa tersebut sanggup menjilat punggung Bobby. :-)
Baca entri terkini Blogger akubiomed´s: Floria Putrajaya 2012 bersama famili siri akhir

Reply

hafizmd July 10, 2012 at 12:04 am

hahaha…mmg nak kena belasahlah.. =)

Reply

chii July 10, 2012 at 12:07 am

hahaha..sakit perut dibuatnya..adeh..mmg lawak..sanggup ke mamat badan sasa lg jiwa kental tu :p
Baca entri terkini Blogger chii´s: Status Diri Sendiri

Reply

chii July 10, 2012 at 12:07 am

kedai tu xde jual cendol eh..da dkt ngan area titan tu :p
Baca entri terkini Blogger chii´s: Status Diri Sendiri

Reply

rosmaisara July 10, 2012 at 1:50 am

OH noooo Bobby!!!! hakhakhkahka…ngeri pulak kalo imagine apa yg berlaku seterusnya…
Baca entri terkini Blogger rosmaisara´s: Si Telangkai.

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:19 pm

hahahahah…bobby nekad…tak kisah apa jadik lepas tu…

jgn imagine yer…hohohoho

Reply

dadydee July 10, 2012 at 8:52 am

Buruk betui perangai bobby ni.hahahah
Baca entri terkini Blogger dadydee´s: Rumah Tangga : Tips Bila Keluar Dengan Kawan

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:19 pm

hahaha…geram agaknya…

Reply

Hafizul July 10, 2012 at 12:10 pm

Hehe…memang makan sungguh la bobby tu…bagaimana la rupa paras bobby tu..hehe
Baca entri terkini Blogger Hafizul´s: Ole-Ole Sempena Karnival TM

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:18 pm

hahaha…rupa terpaksa dirahsiakan demi keselamatan rakyat banting….hehehhe =)

Reply

fiezaradzi July 25, 2012 at 1:58 pm

berani ke mamat sasa tu buat macam tu? haha.. agaknya bobby makan sorang ayam tu kot kan…
Baca entri terkini Blogger fiezaradzi´s: Berbuka Dengan Blogger Terkenal

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 12:01 pm

@fieza, sahih mamat tu larik…haha

Reply

nurmisnan July 10, 2012 at 1:09 pm

alamak.. ayam panggang… lamanya tak dapat..
choiiii.. tak senonoh ler bobby..
Baca entri terkini Blogger nurmisnan´s: Penawar mengurangkan berdengkur dan menguatkan minda

Reply

suri July 11, 2012 at 2:21 pm

eh tugu bulan pose blh bli kt bazar nnti eeeee
Baca entri terkini Blogger suri´s: My Birthday Giveaway 2012

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:24 pm

@Suri, boleh saje, tp jgn lupa, jgn membazir =)

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:18 pm

@nur, bulan puasa ni mesti penuh
bobby dah nekad tak nak kongsi =)

Reply

Dulu Lain Sekarang Lain July 10, 2012 at 3:09 pm

He he he terbaikk.. ceria hari selasa kawe.. sori lambat sampai.. traffic jam 😀

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:17 pm

hehe…nanti ambe carik citer lain pulak…hehhe
terima kasih singgah sini walaupun jam =)

Reply

onlajer July 10, 2012 at 5:55 pm

aku tak nak bontot ayam hehehe
Baca entri terkini Blogger onlajer´s: Onlajer,Chain Block & Chain Saw

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:16 pm

hahaha…tp ada yg buat satay tu bro

Reply

cik tom July 10, 2012 at 8:42 pm

suka reka dialog ek..hehe…
Baca entri terkini Blogger cik tom´s: My Birthday Giveaway 2012 by Kak Nur

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:16 pm

hehehe…biasalah…suka benda2 spontan =)

Reply

tehr July 10, 2012 at 8:44 pm

haha
terpaksa la mamat ti jilat bontot bobby
terlajak peahu oleh diundur
dah terlajak kata…
Baca entri terkini Blogger tehr´s: Siapa Apekesh Andrawalaskeprr

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:15 pm

Pengsanlah mamat tu nanti…hahaha

Reply

APAN July 10, 2012 at 10:45 pm

untung bobby…ada orang nak jilat bontot dia nanti. haha…jngn jilat guna kaki sudah….
Baca entri terkini Blogger APAN´s: Buatan Malaysia: 10 Ragam Orang Kita Dalam Menulis (Bahagian 3)

Reply

suri July 11, 2012 at 2:08 pm

jangan masuk kes liwat yer heeee
Baca entri terkini Blogger suri´s: Terima Kasih Cikgu..

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:24 pm

@Suri,wooooo…tak tau pe jadi kat Bobby…hehehe

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 5:15 pm

Rasanya lebih ke arah kaki kot?hahahha

Reply

samdaddycool July 11, 2012 at 2:24 am

Aku senyum je…
Baca entri terkini Blogger samdaddycool´s: Bayaran pertama Jobdirumah

Reply

suri July 11, 2012 at 1:33 pm

ayam panggang madu mmg sedap hrrr
Baca entri terkini Blogger suri´s: My Birthday Giveaway 2012

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:28 pm

@Suri, mmg sedap! bulan puasa mmg byk yg ‘digolek tepi jalan’

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 2:43 pm

senyumpun dah kira ok… =)

Reply

ProfHariz July 11, 2012 at 2:45 am

Bila bro nak belanja ayam panggang kat penang plak ni. Ehehe
Baca entri terkini Blogger ProfHariz´s: Wordless Wednesday #10 – Flash Banner Eyriqazz vs Denaihati

Reply

suri July 11, 2012 at 1:42 pm

turn melaka dulu ar baru achi heee
Baca entri terkini Blogger suri´s: Sudah Terhantuk Baru Terngadah

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:28 pm

@Suri, hehee..kalau dapat jumpa ramai2 sekaligus, lagi bagus… =)

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 2:43 pm

@PH,haaa..tu nak kena carik tempat dulu…..hehehe

Reply

Kak Long Mawar Merah July 11, 2012 at 11:36 am

Sedap ayam panggang tu. Cerdik sungguh Bobby. Ada berani Mamat Badan Sasa?
Baca entri terkini Blogger Kak Long Mawar Merah´s: Menghadiri Seminar Jom Kurus di Prince Court Medical Centre

Reply

suri July 11, 2012 at 1:32 pm

dah makan hbis heee dia tka blh ckp apa..
Baca entri terkini Blogger suri´s: Terima Kasih Cikgu..

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:28 pm

@Suri, hehehe…bobby mmg dah nekad…hohooh

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:30 pm

@Kak Long, tak pasti lagi…agaknya mamat tu tgk fikir dulu…hahhaha

Reply

suri July 11, 2012 at 1:31 pm

tak mo kongsi ta syok heee ar…potong stim tol
Baca entri terkini Blogger suri´s: Sedum Part III

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:29 pm

Bobby mmg nekad tak nak kongsi…hooo

Reply

padin July 11, 2012 at 3:02 pm

Alamak, dah abes ke? ape jadi kat bobby? badansasa? peniaga? wakakakaa
Baca entri terkini Blogger padin´s: Sudah Selamat

Reply

hafizmd July 12, 2012 at 1:23 pm

Semua boleh buat ending sendiri…hehehe

Bobby? Aku rasa dia selamat hari tu..hahahaha

Reply

Juan July 11, 2012 at 9:13 pm

hehehe, mesti x berani
Baca entri terkini Blogger Juan´s: Beli Samsung Galaxy S Advance

Reply

Hairul Hissam July 14, 2012 at 12:14 am

So bobby kena belasah ke atau badan sasa tu nangis tak dapat makan ayam..
Baca entri terkini Blogger Hairul Hissam´s: Kongsi Resepi Kuih Raya dan Juadah Berbuka Puasa | Hadiah Keychain Dan Wang Tunai

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 4:15 pm

Rasanya, badan sasa tu menangis tersedu sedan….hohoho

Reply

aimannajmy July 16, 2012 at 10:13 pm

ohh ayam panggang.. antara juadah memang kerap beli nanti time berbuka hehe
Baca entri terkini Blogger aimannajmy´s: Melukis karikatur dengan Samsung Galaxy S2 part 1

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 4:07 pm

Juadah wajib ke bro?

Reply

suri July 18, 2012 at 2:08 pm

ayam madu sedap..tpi klu balik kg pekena ayam percik ayah peh,,mmg tak akan lupa mkn smpi esoknya..
Baca entri terkini Blogger suri´s: Ngam Ho

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 3:40 pm

Belum lagi beli ayam percik mahupun golek

Reply

suri July 18, 2012 at 2:08 pm

org puasa blh cari ayam percik yg sedap2 yg penting jgn mmbazir
Baca entri terkini Blogger suri´s: Tipu Kiri Tipu Kanan

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 3:40 pm

Betul, yg penting yg membzir

Reply

iAwani July 25, 2012 at 10:35 pm

saya tersenyum sendiri membaca entri ini.
Baca entri terkini Blogger iAwani´s: 26 Juta iPhone dan 17 Juta iPad Terjual

Reply

hafizmd August 3, 2012 at 11:26 am

hehe…senyum takpe, jgn byang sudah…hehhe

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge