Jom Memberi!

- 11 February 2013. Updated 8 February 2013Motivasi

Assalamua’laikum.

Jom Memberi! Hidup untuk memberi pasti lebih indah. InshaaAllah. Saat dan tika ni, ambe mungkin sedang berjimba-jimba di tepian pantai di kampung bersama keluarga tersayang. Maklumlah, tumpang cuti 1Malaysia. Jadi, ambe tinggalkan entri ni dengan sekeping gambar dan kata-kata hikmah ini untuk dihadami bersama.

kata hikmah prof dr muhaya
@hafizmd – Jom Memberi! Mulakanlah dengan ahli keluarga kita.

{ 40 comments… read them below or add one }

akubiomed February 11, 2013 at 11:36 am

Dahulukan ahli keluarga terlebih dahulu.

Reply

suri February 13, 2013 at 12:51 pm

klu msh ada mk ayah hidup blh jeguk mrka..klu tiada kita kena luangkan msa utk ank2 dan isteri pula

Reply

TehR February 11, 2013 at 5:28 pm

jauh bezanya maksud tulisan
sifat terpuji memberi perhatian
sifat dikeji mencari perhatian

Reply

UmmiKami February 11, 2013 at 11:07 pm

Salam ziarah :)

Muka bertekup terasa ngeri,
Rebahlah kaki beratnya badan;
Jika hidup sentiasa memberi,
Bertambahlah rezeki selebatnya hujan.

Reply

Leeza dayasari February 12, 2013 at 12:14 am

hoooo…… wordless ni.

Reply

daddydee February 12, 2013 at 1:39 am

Mendalam dan penuh makna ayat tu…

Reply

suri February 12, 2013 at 1:45 am

salam..
jalan2 tepi pantai mau amik pic baru lgi ker?

Reply

suri February 12, 2013 at 1:46 am

sy niat nk sedekah tu ada mengapa tak buat jer hee… kan dpt pahala andai ia terlaksana

Reply

suri February 12, 2013 at 1:46 am

awan larat yang cantik tu heeee

Reply

Sharafie February 12, 2013 at 11:03 am

berjimba tepi pantai??wah best la..

Reply

fiezaradzi February 18, 2013 at 1:46 pm

sebab rumah mak dia dekat tepi pantai…

Reply

hafizmd February 19, 2013 at 11:04 am

@fieza, hehe..pantai yg memutih pasirnya…uhh!

Reply

papa mifz February 12, 2013 at 1:15 pm

oh PM sudah rindukan suasana pantai…huhu

Reply

hairulafiz February 12, 2013 at 2:59 pm

betul tu ramai yang suka menarik perhatian dari memberi perhatian

Reply

titan February 13, 2013 at 2:45 am

patut suruh memberi..hari jadi dia rupanya.. haha

Reply

Ladfe Amir February 14, 2013 at 1:15 pm

hahaha.. apa lagi. belanja cendol la . apa lagi.

Reply

hafizmd February 14, 2013 at 1:44 pm

@LA, aku tunggu dia offer jer..hahahaha

Reply

grosir jilbab February 13, 2013 at 4:36 am

Memberi perhatian terhadap sesama dapat menebarkan kebajikan kepada lingkungan terdekat kita

Reply

Resepi Puteri February 13, 2013 at 6:07 am

mendalam sungguh kata2 profesor tu…

Reply

pipoq February 13, 2013 at 6:52 am

antara ciri2 orang bertaqwa – “menafkahkan sebahagian harta yang dikurniakan ALLAH kepadanya”

harta bukan semata2 wang ringgit..

ilmu pengetahuan, kudrat, kepakaran, kelebihan..semua itu pun ‘harta’ yang dikurniakan ALLAH untuk kita ‘nafkahkan’..

Reply

fyna February 13, 2013 at 12:42 pm

tidak salah untuk memberi. setiap pemberian kita diiringi keikhlasan akan dibalas juga dengan kebaikan. samada di dunia atau di akhirat kelak.

Reply

Bang Iwan February 13, 2013 at 3:31 pm

Alangkah indahnya hidup ini bila senantiasa diisi dengan berbagi antar sesama.

Reply

hafizmd February 14, 2013 at 3:13 pm

Subhanallah. Mmg amat indah. Pasti hidup lebih barakoh

Reply

Denaihati February 13, 2013 at 4:10 pm

mencari perhatian cerita lain…heeee. Jom hidupkan untuk Memberi!

Reply

hafizmd February 14, 2013 at 3:12 pm

hehe..kena sgt ngn tagline denaihati =)

Reply

Hamdan February 13, 2013 at 9:29 pm

Cuaca yg sungguh cerah, disulami dgn kata-kata yg penuh bermakna.

Reply

hafizmd February 14, 2013 at 3:11 pm

Sama2 kita hadami

Reply

Dulu Lain Sekarang Lain February 14, 2013 at 8:35 am

Insan yg jenis kedua tu yang lebih ramai rasanya. :D Btw, setuju dengan kata-kata Prof 100%.

Reply

hafizmd February 14, 2013 at 3:09 pm

Kita nak kena yg jg suka memberi =)

Reply

Ladfe Amir February 14, 2013 at 1:17 pm

tak ramai yg suka memberi. lagi2 yg ikhlas. yg memberi perhatian pun tidak ramai.ada memang ada ataupun lebih kepada paras rupa

Reply

hafizmd February 14, 2013 at 1:44 pm

Yg penting, tgn yg memberi lebih baik =)

Reply

munir ardi February 14, 2013 at 4:25 pm

jangan sampai terlupa keluarga tetaplah yang utama

Reply

hafizmd February 17, 2013 at 2:06 pm

Utamakan keluarga

Reply

Hafizul February 16, 2013 at 2:33 am

sangat tersentuh dengan kata-kata dalam gambar tu..terima kasih atas perkongsian ni..

Reply

hafizmd February 17, 2013 at 11:28 am

Itulah. Ambe cuba utk menjadi yg memberi

Reply

Hafizul February 16, 2013 at 2:33 am

Lagi satu, gambar ni deme snap pakai camera apa?cantik…

Reply

hafizmd February 17, 2013 at 11:28 am

Nikon D3100

Reply

fiezaradzi February 18, 2013 at 1:50 pm

Sape tak suka ahli keluarga dia beri perhatian…

Reply

hafizmd February 19, 2013 at 11:04 am

Betul tu. Sama2 beri perhatian pada ahli keluarga masing2 =)

Reply

muazfaris February 22, 2013 at 1:31 pm

apa lagi, jom laaa memberi kan.

Reply

Leave a Comment