Humor Terapi: Doktor & Pesakit

- 29 June 2012Humor Terapi

Assalamua’laikum.

Pagi Jumaat. Moga ramai yang tersenyum gembira hari ni. Maklumlah, penghulu segala hari. Pasti ada jugak antara kita yang tak berapa nak ceria. Nak senyumpun susah. Senyum ‘semewek’  jer, kata orang Terengganu. Apapun situasi kita, jangan sedih-sedih, jangan terlebih risau. Bersyukurlah yang kita masih diberi masa untuk risau. Betul tak? Hari ni, saya kongsikan 1 cerita humor. Kot-kot boleh kasi ceria sama penyokong Portugal dan Germany! hoooo….

humor terapi italy vs germany

Dialog antara seorang doktor (Bufoniah namanya) yang sedang menyampaikan berita kurang baik kepada pesakitnya (Encik Gomeh).

Doktor Bufoniah: Encik Gomeh, saya ada dua berita untuk awak.

En.Gomeh: Ok. Berita baik ke buruk ni Doktor?

Doktor Bufoniah: Maafkan saya. Kedua-duanya berita buruk. Jadi, awak nak saya ceritakan yang mana dulu. Buruk ke paling buruk?

En. Gomeh: Doktor cerita yang buruk dulu (menjawab dengan muka murung).

Doktor Bufoniah: Berita buruknya ialah awak hanya ada lebih kurang 24 jam saja lagi untuk meneruskan kehidupan. Maafkan saya.

En. Gomeh: Biar betul ni Doktor? Betul ke ni?

Doktor Bufoniah: Iya. Betul-sebetulnya.

En. Gomeh: Berita apa yang lebih buruk daripada berita ini, Doktor?

Doktor Bufoniah: Maafkan saya En. Gomeh. Sebenarnya dari semalam lagi saya mencari awak untuk khabarkan berita ini…

E. Gomeh: ?????

@ hafizmd – Bersyukurlah atas nikmat kehidupan ini. Cerita ini hanyalah rekaan semata dan tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal.

{ 42 comments… read them below or add one }

fiezaradzi June 29, 2012 at 2:18 pm

tapi macam ada kena mengena dgn gambar jer.. hahaaa… doktor ngan pesakit tu, nama pun pernah dgr.. hahaaa
Baca entri terkini Blogger fiezaradzi´s: Yes, Portugal dan Jerman Kalah

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:28 pm

hehe..gambar tu hanyalah tempelan semata-mata

Reply

chii July 5, 2012 at 12:54 am

tu la pasal…dokter ngan bola sepak..adeih
Baca entri terkini Blogger chii´s: Peminat Misteri

Reply

hafizmd July 5, 2012 at 12:12 pm

@chii,hehe…doktorpun minat bola jugak =)

Reply

akubiomed June 29, 2012 at 3:50 pm

Nak buat macamana pasukan yang disokong Jerman telah disekat perjalanan.
Baca entri terkini Blogger akubiomed´s: Mr Bean sudah buka di Malaysia yang pertama

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:27 pm

Jadi, sokong italy pulak ke bro?hehe

Reply

suri June 29, 2012 at 5:01 pm

ada amsa nak buat latiha cuba ar sedaya mampu
Baca entri terkini Blogger suri´s: Perbezaan Daging Lembu Dengan Daging Khinzir

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:26 pm

itulah yg sebaiknye

Reply

suri June 29, 2012 at 5:01 pm

klu diam makna dia ckp dlm hati ker apa?
Baca entri terkini Blogger suri´s: Tewasnya Gelombang Cinta

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:26 pm

terkejut agaknye?

Reply

Hafizul June 29, 2012 at 5:32 pm

Emm bila waktu untuk bertaubat terlalu sempit, penyesalan jer bermain difikiran..diwaktu lapang yang ada,kenapa tidak teringt akan semua ni..itu lah naluri nafsu godaan syaitan…
Baca entri terkini Blogger Hafizul´s: Wahhh Sedapnya Anak Ayah Makan Durian

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:06 pm

Terima kasih utk kata2 ni…Sama2 kita renungkan

Reply

anif June 29, 2012 at 8:02 pm

Penyokong Germany kena sokong Spain la untuk final! 😀 hehe..
Baca entri terkini Blogger anif´s: Saya Dapat Lagi Murah!

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:06 pm

keh3….kira nak balas dendamlah ni yer…hehe

Reply

titan June 29, 2012 at 8:04 pm

takpe. janji belanda tak masuk final. haha..
Baca entri terkini Blogger titan´s: Taktik kotor nak menang Eyriqazz vs Denaihati

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:06 pm

hohoho…ada yg panas nanti…hehe

Reply

Jebeng Otai™ June 29, 2012 at 8:42 pm

pergh..ingt kan tempoh satu hari..rupanya dh singkat masanya..huhu
Baca entri terkini Blogger Jebeng Otai™´s: Eyriqazz vs Denaihati : Canonical URL SEO?

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:05 pm

itulah…masa dah makin terlewat sbb doktor tak dapat jumpe dia semalam

Reply

chii July 5, 2012 at 12:55 am

tu maknanya…ramalan doktor tidak benar belaka..ehehe
Baca entri terkini Blogger chii´s: Peminat Misteri

Reply

hafizmd July 5, 2012 at 12:10 pm

@chii, ramalan doktor setakat ramalan saje…hehe

Reply

tehr June 29, 2012 at 11:40 pm

memang dah hampir sangat dengan 24 jam
huhu
Baca entri terkini Blogger tehr´s: EURO 2012 | Perlawanan Akhir

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:05 pm

huhuh…kesian en gomeh

Reply

pipoq June 30, 2012 at 12:22 am

usia kita ni umpama air sungai yang kita pijak..sekali dipijak, takkan sekali-kali dapat kita pijak di air yang sama pijakan pertama kerana ia akan terus meninggalkan kita..dan tak mungkin dapat di cari lagi..
Baca entri terkini Blogger pipoq´s: Kehidupan – Teluskah kita ?

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:04 pm

Terbaik!

Yg lalu itu adalah yg paling jauh dr kita…sama2 kita buat yg terbaik utk masa depan di sana…ameen

Reply

cik tom June 30, 2012 at 3:03 am

hehehe…. lawak r doc tue.. kesian plk en gomeh…
Baca entri terkini Blogger cik tom´s: Komisyen 5,6,7 dan 8 dari JDR

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 1:03 pm

Mmg kesian kat en gomeh…

Reply

eddie June 30, 2012 at 3:40 am

hampeh btol doktor…cian kat gomeh…hahahaha…naam xbleh blah

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 12:56 pm

cian gomeh, tp salah gomeh jugak, doktor cari tak jumpe2

Reply

Denaihati June 30, 2012 at 4:22 pm

berita baik untuk suami isteri kot bro(dua2 masuk final), tonton baik2…he he mesti meriah rumah.

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 12:55 pm

hehe…mmg meriah..maklumlah, nak tayang baju dh tu nanti…hehe

p/s-sekali italy kalah pulak dah…hohoho

Reply

nurmisnan July 1, 2012 at 9:19 pm

har3.. ehhhh.. sebenarnya aku kurang faham cerita ni.. tapi terketawa plak
Baca entri terkini Blogger nurmisnan´s: Suatu masa by Akasha – Feelingnyaa…

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 12:51 pm

hehe…doktor tu dah carik pesakit dia dari semalam sbb pesakit hanya tinggal 24 jam utk hidup

Reply

samdaddycool July 2, 2012 at 2:47 am

Sungguh buruk cerita itu..
Baca entri terkini Blogger samdaddycool´s: Eyriqazz vs Denaihati vs Azrijohan

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 12:47 pm

Mmg paling buruk berita itu…

Reply

yas July 2, 2012 at 3:23 pm

Akhirnya…..team pilihan aku spain berjaya juga jadi juara!!!!
Baca entri terkini Blogger yas´s: GAMBAR KERETA BOMBA LAMA

Reply

hafizmd July 3, 2012 at 11:53 am

Tahniah bro…tunggu hadiah jerlah drp denaihati nanti…jeles aku…haha

Reply

padin July 2, 2012 at 8:52 pm

wakakakaa tu pon kire nasib baik die sempat gak jumpa Dr tu ekekee

Reply

hafizmd July 3, 2012 at 11:44 am

keh3…kalau tak, tiba2 hilang gitu jer..kesian gomeh

Reply

APAN July 2, 2012 at 11:34 pm

kesian en gomeh tu…doktok buffoniah tu pun satu…
Baca entri terkini Blogger APAN´s: Gelagat Penyokong England Tayang Kemaluan Semasa Pemain Itali Ambil Sepakan Penalti

Reply

hafizmd July 3, 2012 at 11:41 am

Itulah, tp doktor dah cuba yg terbaik…hehe

Reply

chii July 5, 2012 at 12:57 am

ape da doktor tu..patutnya call la kan :p
Baca entri terkini Blogger chii´s: Peminat Misteri

Reply

hafizmd July 5, 2012 at 11:55 am

doktor pun panik jugak…hahaha

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge