Wordless Wednesday #43 ‘Renew’ Iman!

- 4 September 2013Agama

Assalamua’laikum.

Wordless Wednesday #43 Renew Iman! Entri tanpa kata-kata panjang lebar. Ucapkanlah!

cara perbaharui iman kehebatan laailaha illallah

@hafizmd – Sama-sama kita kuatkan iman. Sabar itu separuh daripada iman. Sabor yer!

{ 47 comments… read them below or add one }

sukma September 4, 2013 at 11:32 am

selalu muhasabah diri sendiri……

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:36 pm

sama2 kita muhasabah

Reply

Hafizul September 4, 2013 at 12:01 pm

Islam itu indah..hanya sepotong ayat sahaja ia membawa sejuta makna yang tersirat..terima kasih sedarkan saya yang terleka ini..

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:36 pm

sama2 kita ringankan lidah utk ucap laa ilaha illallah =)

terima kasih kembali ingatan kita bersama

Reply

encikarman September 4, 2013 at 12:29 pm

jom sembahyang zohor dgn asar awal hari nih.

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:35 pm

jom!

Reply

onlajer September 4, 2013 at 12:41 pm

peringatan untu semua nih

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:35 pm

yup..utk kita sama2 ucap dan hadam…ameen

Reply

cikgu naman September 4, 2013 at 1:46 pm

iman tak dapat diwarisi..dari seorang ayah yang bertakwa ;)

sesama mengingatkan amalan yang baik

Reply

Hafizul September 5, 2013 at 11:21 am

Hehe..suka lagu nasyid..tapi dah lama tak dgr..kalau tak silap Raihan kan?

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:03 pm

@hafizul, betul tu…Raihan =)

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:35 pm

@cikgu naman, lirik lagu ni mmg best!

Reply

hafiz September 4, 2013 at 2:17 pm

Kadang2 je bila atas jalanraya takleh bersabar hihihi

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:32 pm

hihihhi..cepat2 kita ucap Laa ilaha illallah =)

Reply

Razlan September 4, 2013 at 2:38 pm

Perngkongsian terbaik dikala hari panas ini

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:24 pm

panas cuaca ke panas 20 sen? hehe

Reply

Hazmin Hamudin September 4, 2013 at 2:40 pm

Terima kasih atas perkongsian ilmu ni,..

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:24 pm

terima kasih kembali

Reply

Rina September 4, 2013 at 2:44 pm

Cara mudah mengupgrade iman ke tingkatan yang lebih tinggi
Terima kasih, semoga kita adalah salah satu dari golongan orang2 yang beriman…

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:23 pm

Ucapan yg cukup besar dalam hidup seorang muslim

terima kasih kembali

Reply

WRizuan September 4, 2013 at 2:45 pm

mmg selalu kena muhasabah diri

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:22 pm

itu yg sepatutnya

Reply

Bahrain September 4, 2013 at 3:58 pm

terima kasih diatas peringatan…

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:22 pm

terima kasih kembali

Reply

ema September 4, 2013 at 4:13 pm

yea…tahap kesabaran perlu tinggi

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:21 pm

nak2 time baca timeline fb yg asyik gaduh pasal minyak naik…hahaha

Reply

Fyzal September 4, 2013 at 4:42 pm

Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah.

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:12 pm

ucapan yg menyatukan hati2 kita keranaNYA

Reply

sweetkurma September 4, 2013 at 6:03 pm

Laailla ha illallah

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:12 pm

Laailahaillallah =)

Reply

Irwan Alessa September 4, 2013 at 8:29 pm

Bagus sekali entri ini, mengajak kita berbuat kebaikan, walaupun hanya sekeping gambar tetapi sangat bermakna.. Biar lah gambar berbicara.. Hohoho

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:09 pm

sama2 kita sebarkan kebaikan…yeah!

Reply

ahmadyani September 4, 2013 at 10:51 pm

Ketika berdiri, ketika duduk, ketika berbaring dan di semua ketika. Ironinya ucapan yang semudah itu berat untuk diucapkan kecuali pada mereka yang berusaha mentakwakan diri.

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:07 pm

Allahuakbar! Ucapan ini tak perlu gerakan bibir, cukup sekadar gerakan lidah sudah mampu diucapkan…ringan diucap tp cukup berat timbangannya di sisi Allah

terima kasih saudara!

Reply

Sop September 4, 2013 at 11:42 pm

jom sama2 kita renew iman :)

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:06 pm

tiap2 hari kita renew…paling tak…5 kali sehari =)

Reply

saljuhumairah September 5, 2013 at 3:49 am

kalimah nafi dan isbat menjadi pegangan…

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:05 pm

betul tu tuan salju..

sama2 kita tingkatkan iman…ameen

Reply

Ismail N September 5, 2013 at 8:48 am

ada beza ker kalau reload sama renew?

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:05 pm

hoho..entahlah bro…tak pasti…

tapi Nabi sebut “perbaharui iman” =)

Reply

daddydee September 5, 2013 at 9:57 am

terima kasih atas peringatan tuan…

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:04 pm

terima kasih kembali…utk ingatan bersama

Reply

Anuar September 5, 2013 at 12:32 pm

Setiap hari kita perlu perbahagui Iman Secara PERCUMA… kalau sekarang ni orang sibuk merungut tentang kenaikan Harga Minyak, apa kata gunakan masa yang ada untuk meningkatkan iman…

Ingat, rezeki datangnya daripada Allah S.W.T, dan bukan daripada belas ikhsan sesama manusia… Sekiranya kita mendekatkan diri kepadanya, In Shaa Allah kita juga akan mendapat limpahan rezeki…

Reply

hafizmd September 5, 2013 at 1:03 pm

yeaaaah! inilah yg cuba disampaikan =)

terima kasih bro anuar dgn peringatan ni…iman naik, insyaAllah, kita tak gusar dan bising dgn apa jua jenis kenaikan material yg ada…ameen

Reply

fiezaradzi September 6, 2013 at 12:54 pm

moga iman kita dan keluarga kita sentiasa di tempatnya.. jom sama2 buat..

Reply

hafizmd September 6, 2013 at 11:23 pm

ameen…sama2 kita perbaiki kelemahan

Reply

Datin Tyka September 18, 2013 at 9:31 am

berzikir lah setiap hari untuk kuatkan iman.. jauhkan la nafsu yang jahat

Reply

Leave a Comment